Prechod z Win na Linux...

Pavel 'Goldenfish' Kysilka goldenfish na linuxnetworks.cz
Středa Srpen 28 21:15:53 CEST 2002

On Wed, 28 Aug 2002,  Linux Linux wrote:

> Zdravim vsetkych!

take zdravim,

> Po vcerajsom skolabovani mojich WinXP prof. som sa rozhodol, ze uz aj na
> desktope konecne prejdem na Linux.
me zkolabovaly wokenice naposledy v zari minuleho roku spolu s asi 10 MB
dost cennych dokumentu.od te doby uz ne.uz je nemam.

> Ale potrebujem najst linuxove alternativy k programom pod Win.
>
> Rozhodol som sa pre Mandrake 8.2(mozno pockam na 9.0) a KDE3
> OpenOffice (ten som pouzival aj pod Win).

pokusim se dat par postrehu z aktivniho pouzivani linuxu za posledni rok
8-14 hod denne.nektere programy jsou spise pro linuxare drsnejsiho razeni,
me vsak vyhovuji.naucil jsem se delat v konsoli, je to o hodne
rychlejsi nez okenni klikatka.

> Aky bitmap editor? Gimp? Pod Win mam Photoshop.
gimp

> Aky PHP editor?
delate web, ze ano ?? nepouzivam na profesionalni tvorbu webu zadne extra
nastroje.vetsinou konsoli.
VIM
+mysql
pripadne grep, sed,sort,cat a jine podobne.

> Aky browser?
mozilla - je pomalejsi, ale kvalitni a ma i slusne vyvojarske vybaveni.
galeon - rychle nabiha a vcelku kvalitni
links -- perfektne se v nem kontroluje html kod z php a moc rychle se
shani informace z netu

> Aky pop3 klient? Bolo by fajn, keby podporoval PGP, LDAP adresar,...
mutt
> Aky Mp3 player? Pod Win mam Winamp.
xmms

> Aky file manager? Pod Win mam Windows Commander.
mc
cp,mv,rm a dalsi se daji take velice dobre ve spolupraci s bashem
pouzivat.

> Aky download manager? Pod Win mam FlashGet.
wget.

> Aky prehliadac obrazkov? Pod Win mam ACDSee.
cqview mi staci, ale budou urcite lepsi

> Aky Mp3 riper? Pod Win mam CDex s lame_enc.
cdparania+lame

> Uvitam subjektivne nazory a skusenosti. Len prosim NO FLAME!
>
> Vsetkym ochotnym dakujem za pomoc!
>
> S pozdravom Mato.

zatim
--
******* Pavel 'Goldenfish' Kysilka ***********
*** Linux&multimedia&dv; PHP, C programator **