Prechod z Win na Linux...

Jakub Maa01 Jirků maa01 na seznam.cz
Středa Srpen 28 22:16:38 CEST 2002

> Rozhodol som sa pre Mandrake 8.2(mozno pockam na 9.0) a KDE3

No nevim, jak silny mate pocitac, ale me vzdycky pripadalo KDE
priserne pomale. Mozna by nebylo od veci vyzkouset neco ,,lehciho``.

> OpenOffice (ten som pouzival aj pod Win).

To jste byl asi vyjimka, vsichni co znam maji budto posledni verzi
windozu i s posledni verzi officu, nebo jim je plati firma :)

> Aky bitmap editor? Gimp? Pod Win mam Photoshop.

Myslim, ze Gimp je jedina spravna volba :)

> Aky vector editor? Pod Win mam Adobe Illustrator.

Do tohohle moc nevidim, ale podle nekolika kolegu ten pribaleny k
openoffice docela ujde.

> Aky PHP editor?

,,Vis jakej je nejlepsi editor?``
,,Vim.``

> Aky browser? Mozillu?

Mozilla je me osobne prisla dost pomala, doporucuji operu, a samozrejme
links.

> Aky pop3 klient? Bolo by fajn, keby podporoval PGP, LDAP adresar,...

Mutt, pokud trvate na grafice, tak evolution.

> Aky Mp3 player? Pod Win mam Winamp.

Mpg123, pripadne ksmp3play, pokud trvate na grafice, tak mpg123
v xtermu :)))

> Aky file manager? Pod Win mam Windows Commander.

Mc je spicka. Ma ftp klienta (napisete cd #ftp:ftp.linux.cz a jedete :), ssh
klienta a chova se docela inteligentne (sticknete enter na obrazku a on spusti
prohlizec a zobrazi ho), atd.

> Aky download manager? Pod Win mam FlashGet.

Wget vetsinou postacuje.

> Aky katalog CD? Pod Win mam WhereIsIt.

Hmm. Tak zadny takovy program neznam, ale urcite pujde neco vygooglovat.

> Aky prehliadac obrazkov? Pod Win mam ACDSee.

Na konzoli zgv, v Xkach xzgv.

> Aky antivirus? Pod Win mam NOD.

Myslim, ze zadny nebude treba. Pokud by jste chtel dosahnout maximalni
bezpecnosti, muzete si vyrobit dva ucty, jeden na beznou praci (mail,
brouzdani netem) a druhy na dulezita data.

> Aky Mp3 riper? Pod Win mam CDex s lame_enc.

Docela dobra vecicka je abcde. Sjede cdcko cdparanoiou, encoduje ho do
vybraneho formatu a soubory pojmenuje podle cddb, pokud v ni to cdcko je.
Pokud je to kompilace, tak to i roztridi podle autoru.

> Aky napalovaci program? Pod Win mam Nero.

Kombinace cdrtools (cdrecord + mkisofs) + cdrdaome zatim nezklamala, ale
frontendu pro ne je hafo, treba koncd, kcreatecd (kde), gtoaster (gnome),
gcombust, simplecdrx (gtk) a tak dal. urcite si vyberete.

> Aky PDF reader?

Nejlepsi je asi originalni acroread od adobe. Melo by to jit i ghostviewem,
ale u nekterych pdf nefunguje.

> Ja viem, ze je toho dost. Niektore Linux alternativy uz aj poznam. Len
> chcem vediet, ci nie je nieco lepsie.

Myslim ze tohle je dost subjektivni. Svoje oblibene programy si budete muset
oblibit sam :)

> Nechcem mat ziadny dualboot! Jednoduchu chcem Linuxom a linux aplikaciamy
> plnohodnotne zastupit Winsoft...

To zavisi na tom jake aplikace pouzivate. Pokud vam pripada oss nahrada dostecna,
tak by to nemel byt problem. Ale k nekterym aplikacim se proste nahrada nesezene,
a to se potom takove aplikace budto musite vzdat, nebo mit dualboot...

> Uvitam subjektivne nazory a skusenosti. Len prosim NO FLAME!

Treba ja jsem ochoten vymenit komfort za rychlost, protoze az budu umirat, bude mi
ta doba, kterou jsem stravil startovanim kde urcite chybet. Pokud zastavate podobny
nazor, doporucuji se vyhnout mandrake a kde a pouzit treba debian a windowmaker. Ale
je to samozrejme jenom subjektivni nazor.

> Vsetkym ochotnym dakujem za pomoc!

Neni zac. Samozrejme za predpokladu, ze jsem vam nejak pomohl :)

--
Jakub Maa01 Jirků <maa01 na seznam.cz>