UFS filesystem

Stanislav Meduna stano-cznews na meduna.org
Čtvrtek Srpen 29 09:13:22 CEST 2002

On Thu, 29 Aug 2002 06:40:34 GMT, HORA Vladimír wrote:

: slibil jsem pomoc pri jednom problemu - jde o masinu rizenou nejakym UNIXem
: (asi Digital Unix), kde umira disk (scsi) a oni ho potrebuji kompletne
: prenest na novy.

A preco to nejde on-the-fly na tej masine, ale musite
oklukou cez Linux?

: Ta masina se muze zastavit maximalne na hodinu (nejaka
: linka),

V tom pripade upozornujem (zo skusenosti) na to, ze na tom
disku mozu byt rozne otvorene databazy a vobec veci,
s ktorymi treba v rukavickach. Pokial to bezi na
odchadzajucom disku, moze sa lahko stat, ze sa ta
hodina trochu natiahne - po reboote nemusite
nabehnut vobec a ze budete mat take disky dva vam
nepomoze. Kym sa s tym zacnete bavit, pripravte
si krizovy scenar pre tento pripad.

: takze moc casu nemam a nejradeji bych to vyresil napoprve.
: Dotaz:
: - namontuji disk s UFS fs (v kernel option je UFS jen pro cteni)

Existuje aj experimentalna volba pre zapis. Zrejme je
dovod, preco je "dangerous", ale jedno roztarovanie
by zvladnut mohla :-)

Panboh tiez vie, ako ma ten unix urobene particie -
pozrite pripadne aj na volby jadra CONFIG_*_PARTITION.

: - podari se mi to klasicky "dd if=/dev/xxx of=/dev/yyy"

Jedine ak je to presne rovnaky disk, inak je to vystrel
naslepo.

Ja by som urobil vsetko preto, aby som sa s tym mohol
hrat na nativnom systeme. Az potom by som skusal Linux.

Zdravi
--
                                Stano