zodpovednost za uvolneni pameti po volani gethostbyname, getpwuid...

Jirka Kosina jikos na jikos.cz
Pondělí Prosinec 2 23:53:19 CET 2002

On Mon, 2 Dec 2002, kratochvil jiri wrote:

> Nikde jsem se nedocetl kdo je zodpovedny za uvolneni pameti alokovane za
> pomoci volani gethostbyname() a dalsich obdobnych funkci ktere vraci
> pointer na strukturu nebo NULL v pripade neuspechu. Koukam do vypisu z
> mpatrol a zustava mi tam neco vyset. Musim nebo nesmim tu pamet uvolnit
> ja.

Kupodivu to myslim v manualove strance fakt neni, ale je to v dokumentaci
k libc... - struktura, kterou to vraci, je alokovana _staticky_ - tzn.
neni na ni potreba volat free() (a asi by to i spadlo). Take je dobre si
uvedomit, ze vzhledem k tomu, ze je to static, tak pri kazdem volani
funkce se pouziva ta sama struktura - tedy pokud si chcete ziskane
informace pamatovat, musite si je nekam ulozit ve vlastni rezii, protoze
dalsi volani te funkce ta data znici.

--
JiKos.