OT: Pripojeni IDE disku bez restartu.

Jozef Hitzinger hitzinger na phobos.fphil.uniba.sk
Čtvrtek Prosinec 5 11:47:21 CET 2002

On Thu, 5 Dec 2002, Michal Dobes wrote:

> Pripadne prejit na serial ATA, tam je hot swap primo v nem bez
> nejakych obezlicek. Otazkou je, jak je na tom linux s jeho
> podporou.

Moze byt celkom problem. Dival som sa na to asi pre 2 mesiacmi kvoli
zalohovaniu. Pasky (DDS, Travan) ma definitivne prestaly bavit. Velke IDE
disky (3x60g,1x40g) mam v "hotplug" ramikoch (take s vypinacom napajania
vpredu) a mal som na skusku nejaky PCI raid hotswap radic za 2000,-.

Skoncil som prezerenim zdrojakov ide drivera a nejakeho ide patchu, ktory
mal pomoct. Z toho co tam je, mam dojem ze hotswap je pripraveny ako
vrstva, ale konkretne prikazy na ovladanie radicov chybaju, snad okrem
jedneho HPT-nieco radica. Autor hdparm-u odpisal ze ludia co sa staraju
o IDE driver v kerneli su zasadne proti IDE hotswapu (unreliable hw, won't
touch it), je mozne najst debatu v archive l-k. So serial ATA by uz hw
cast hotswapu mala byt 100% mozna, ale ci maintaineri IDE driveru zmenili
svoj postoj neviem. Zatial masinu pri vymene diskov vypinam a cakam na
lepsie casy :(.

--
jozef  :-)