D-Link wireless reference?

Stanislav Meduna stano-cznews na meduna.org
Čtvrtek Prosinec 5 21:55:09 CET 2002

On Thu, 5 Dec 2002 12:45:24 +0000 (UTC), Zdeněk Böhm wrote:

: Hlavne bych rad, pokud mi nekdo muzete objasnit
: tu narazku na voltaz a stare notebooky. Snazil jsem
: se najit nekde na netu nejakou poznamku o tom, ze
: PCMCIA muze mit ruzne napeti, ale nic jsem nenasel.

Ani mne sa nepodarilo najst o tom ziadne rozumne
zdroje a priamo specifikacia je pokial viem za peniaze.
Nasledovne je kompilacia roznych informacii z webu
a newsgrup.

Existuju dve varianty PC card - 16-bitova alebo 32-bitova.
Prvej sa hovori vselijak (obvykle 16-bit PCMCIA) a ide
v podstate o predlzenie ISA zbernice, druhej sa hovori
Cardbus a ide o variantu PCI. Cardbus karta sa spozna
tak, ze ma (vraj) tieniaci kontaktny pruzok na plochej
strane konektora. Potvrdit nemozem, ziadnu nemam.
Pokial karta potrebuje komunikovat rychlejsie ako
tych cca 12 Mbps (napr. 100 Mbps Ethernet, USB 2.0, ...),
bude pravdepodobne Cardbusova.

16-bitove PCMCIA karty mozu byt trojakeho druhu. Bud vyzaduje
5 V, alebo 3.3 V, alebo sa uspokoji s obomi. PCMCIA radic
v notebooku moze byt dvojaky - bud vie len 5 V, alebo obe
napatia. PCMCIA teoreticky pozna aj dodatocnych 12 V, ale
na jeho pritomnost sa neda spolahnut a sotva ktora karta
ho vyzaduje.

Cisto 5-voltova karta pojde vsade.

Kombinovana technicky pojde tiez vsade, ale v pripade,
ze ma v informacnych strukturach iba 3.3 V a svoju
5 V schopnost "taji", moze to pre cisto 5-voltovy socket
chciet zasah v ovladaci. Prikladom je prave spominany
D-Link DWL-650 - Linux ma na to flag modulu ignore_vcc
(alebo tak nejak), pre windows som so skripajucimi
zubami a vydatnou pomocou linuxovych toolov napisal
.inf subor podsuvajuci win driveru korigovane data.

Cisto 3.3-voltovu kartu do vylucne 5-voltoveho socketu
fyzicky nestrcite. Ked sa spredu pozriete na konektor
PCMCIA karty, lavy okraj je drazka v prostriedku a pravy
okraj vystupok na spodnej strane. Karta vyzadujuca alebo
tolerujuca 5 V ho ma nizky (cca po uroven kontaktov
spodneho radu), trojvoltova ho ma vysoky. Kedze
prislusna drazka je v 5 V-only sockete nizka,
trojvoltovu s vyssim vystupkom tam nenarvete.

: Jak to teda je? Mam starsiho notebooka (P200MMX) a
: v dokumentaci je psano (mimo jine):

Pentia by uz mohli mat obojake (mam aj jeden P233MMX notebook
a ten ma uz dokonca Cardbus). Zoberte baterku, posviette si
do toho slotu a pozrite sa, ci ma na lavom kraji drazku vysoku
alebo nizku. Ak ma hranu na urovni spodneho radu kontaktov,
je to 5 V only, ak je hrana nad stredom konektora,
je obojaky.

: Avaya Silver ma taky vykon 15dBm a podle vseho (ruzne
: nazory na netu) je povazovana za velice kvalitni.

Existuje spusta verzii a nemajuc tu kartu nerucim za vsetky
informacie. Orinoco a Avaya sice mozu mat rovnaky hardware,
ale inak obmedzeny vykon. Ide ale o karty, ktore maju
jednak konektor "od prirody" (kazdy amatersky zbastel nejaky
ten dB uberie), jednak maju vynikajucu prijimaciu cast.
Mozete vysielat aj 30 dBm - ak nestiha prijimac, nic Vam
to nepomoze...

Zdravi
--
                                    Stano