D-Link wireless reference?

Zdeněk Böhm zdenek.bohm na gammarus.cz
Pátek Prosinec 6 12:52:57 CET 2002

Stano Meduna napsal:
> [...]
> okraj vystupok na spodnej strane. Karta vyzadujuca alebo
> tolerujuca 5 V ho ma nizky (cca po uroven kontaktov
> spodneho radu), trojvoltova ho ma vysoky. Kedze
> prislusna drazka je v 5 V-only sockete nizka,
> trojvoltovu s vyssim vystupkom tam nenarvete.

> Pentia by uz mohli mat obojake (mam aj jeden P233MMX notebook
> a ten ma uz dokonca Cardbus). Zoberte baterku, posviette si
> do toho slotu a pozrite sa, ci ma na lavom kraji drazku vysoku
> alebo nizku. Ak ma hranu na urovni spodneho radu kontaktov,
> je to 5 V only, ak je hrana nad stredom konektora,

OK, diky za velmi podrobne vysvetleni, vecer se doma podivam, jak to tam
vlastne je. Vcera me jeste napadlo podivat se, co o tom radici rika jadro,
takze ted vim, ze tam je radic O2Micro OZ6832. O tom jsem hledal nejake
informace, nenasel jsem nic az na malou zminku v PCMCIA howto, kde se v
CHANGES pise:

-- Added O2Micro OZ6832 CardBus and Intel 82092AA PCI support.

Tezko rict, jestli z toho muzu usoudit a spolehat se na to, ze je to CardBus
radic a tedy zvlada i 3.3V

Martin Patka napsal:
> No, ona ta karta XI-325H je urcena pro provoz bez externi anteny, proto ma
> vykon rovny maximalnimu povolenemu vykonu u nas (100mW = 20dB).

Ted budu mozna za uplneho blbce (vysoke kmitocty jsou pro me prece jen
ducharina), ale zrovna tohle je myslim uplne vporadku. Antena prece
ovlivnuje jen kvalitu (ucinnost) vyzareni energie do okoli, nijak signal
nezesiluje, takze pokud je CTU povoleno pouzivat 100mW je vyhodne toho
vyuzit a pouzit takouvou kartu, ktera tento vykon vyprodukuje a antenou ho
patricne nasmerovat. Kdyz ten vykon karta nedoda, sebelepsi antena me k nemu
nepomuze.

I kdyz tahle debata je mozna prave pro me momentalne akademicka (i kdyz
zvedavost ukojim rad), protoze jsem zjistil, ze XI-325H ma prikon pri
vysilani 700mA a v dokumentaci k memu notebooku se pise, ze karta muze (pri
5V) sosat maximalne 600mA, tak nevim, jestli by sla s mym notebookem vubec
pouzit (jestli by ji notebook i tak utahl). Vyzkouset to v obchode asi
nebudu mit moznost, protoze tyhle karty se blizko me nikde neprodavaji,
takze ji budu muset koupit pres net.

> Pro kvalitu spoje ma vsak vetsi vyznam prijmova
> citlivost karty a dale odstup signal/sum.

Tohle jsou udaje ktere jsem vystoural k obema kartam (zda jde o udaje o
prijmove, nebo vysilaci, nebo jakekoliv jine citlivosti netusim, nic jineho
tam nebylo)

Z-Com XI-325: 11Mb/s = -85dBm, 5.5Mb/s = -88dBm, 2Mb/s = -89dBm, 1Mb/s
= -92dBm
Orinoco Silver: 11Mb/s = -82dBm, 5.5Mb/s = -87dBm, 2Mb/s = -91dBm, 1Mb/s
= -94dBm

Jestli jsem vas pochopil dobre (a tyto udaje jsou pravdive, ne jen reklamni
tah), tak by XI-325 byla lepsi pri vyssich rychlostech, Orinoco naopak pri
mensich s tim, ze XI-325 ma citlivost "vyrovnanejsi" (nemeni se tolik s
rychlosti prenosu). Jakou kartu byste doporucil? Ja jsem uplny zelenac, ale
podle toho, co jsem si o techto dvou kartach nasel bych to videl tak, ze
Orinoco/Avaya je "znackova" karta, se vsemi typickymi pruvodnimi jevy (treba
konektor na externi antenu je jiny nez u ostatnich => pigtail je dvakrat
drazsi) kde clovek plati hlavne za znacku, kdezto XI-325 na me pusobi celkem
sympatickym dojmem a je ze stejneho hnizda jako PCI karta XI-626, kterou
chci pouzit jako AP (tady asi rozumnejsi moznost neni), takze by s ni mohlo
byt min problemu (ackoliv PCMCIA kartu budu pouzivat v notebooku a s nim se
potencialne budu nekdy pripojovat i k jinym AP).
Ale bezdratove komunikovat nejde prostrednictvim sympatii, takze bych dal
pri koupi prednost rade zkuseneho pred mymi dojmy.

S pozdravem Zdenek Bohm