D-Link wireless reference?

Martin Patka smartin na mikroservis.cz
Pátek Prosinec 6 00:47:07 CET 2002

Zdravim,

> Dival jsem se na XI-325 (bez toho Hcka), ta ma napajeni 5V, ale vykon jen
> 15dBm, tedy o pet min nez XI-325H. Tohle bylo psano i v tom puvodnim
> prispevku a zaroven naznacovano, ze ta karta proto neni nic moc, ale Avaya
> Silver ma taky vykon 15dBm a podle vseho (ruzne nazory na netu) je
> povazovana za velice kvalitni. Mam z toho v hlave hokej. Muzete to,
prosim,
> nekdo zkusenejsi nejak shrnout?

No, ona ta karta XI-325H je urcena pro provoz bez externi anteny, proto ma
vykon rovny maximalnimu povolenemu vykonu u nas (100mW = 20dB).

Naproti tomu jak ke karte XI-325, tak i k Orinoco (Orinoco a Avaya je jedno
a to same zelezo) je mozne pripojit externi antenu, dle okolnosti treba az
se ziskem 15dB  - delaji se i tzv. Orinoco Red Card se snizenym vysilacim
vykonem az na 8mW + utlum antenni redukce (pigtail) + utlum blekojistky +
utlum antenniho svodu a vyjde z toho treba i ta 15dB antena.

On ten rozdil vysilaciho vykonu 30mW a 100mW prevedeny na decibely
udela na vysilaci strane asi jen 5dB. Pro kvalitu spoje ma vsak vetsi vyznam
prijmova citlivost karty a dale odstup signal/sum.

Ta prijmova citlivost je uz dost zavisla na vyrobci / chipove sade. Treba
ve srovnani Orinoco se starsimi kartami postavenymi na PRISM2.0
jednoznacne vyhravalo Orinoco - a to treba i o 7 dB. Dnesni karty
s PRISM2.5 (coz je i XI-325) by snad uz meli mit citlivost s Orinocem
srovnatelnou, dokonce jsem videl reklamu na kartu, ktera mela uvadenu
citlivost  -91dB, coz se mi zda neuveritelne ve srovnani s  Orinocem
(pouze -83dB)

A pri stejne sile signalu muze zlepsit kvalitu spoje i lepsi odstup
signalu od sumu. Toho se da dosahnout treba kvalitni antenou
s minimalizovanymi zadnimi a bocnimi laloky, nebo antenou s uzsim
smerovym paprskem apod.....

U karet Orinoco/Avaya mate na vyber ze tri ovladacu - bud muzete
pouzit primo to, co je v jadru 2.4.x, nebo firemni ovladace od Lucentu,
anebo ty co jsou obsazeny v baliku pcmcia-cs (ja osobne pouzivam
prave toto)

U tech karet XI-325 je (co ja vim) pouze ovladac z
http://www.linux-wlan.com/linux-wlan/

Zatim

Martin Patka                      network & server administrator
Mikroservis v.o.s.                e-mail:       smartin na mikroservis.cz
Nerudova 45                       phone work:   +420 481624301
51301, Semily 1
http://www.mikroservis.cz         http://linux.mikroservis.cz