D-Link wireless reference?

Martin Patka smartin na mikroservis.cz
Pátek Prosinec 6 22:17:17 CET 2002

Zdravim,

> Ted budu mozna za uplneho blbce (vysoke kmitocty jsou pro me prece jen
> ducharina), ale zrovna tohle je myslim uplne vporadku. Antena prece
> ovlivnuje jen kvalitu (ucinnost) vyzareni energie do okoli, nijak signal
> nezesiluje, takze pokud je CTU povoleno pouzivat 100mW je vyhodne toho
> vyuzit a pouzit takouvou kartu, ktera tento vykon vyprodukuje a antenou ho
> patricne nasmerovat. Kdyz ten vykon karta nedoda, sebelepsi antena me k
nemu
> nepomuze.

Ale ano, antena zesiluje :-))   Ten vztah na vyzareny vykon se totiz
vztahuje
na (ted nevim z hlavy presnou definici) homogenni zaric. Tedy se uvazuje
v podstate kulova vyzarovaci charakteristika. Pokud vsak zmenite kulovou
charakteristiku za smerovy svazek, tak se samozrejme vyzareny vykon
ve smeru svazku zvysi. To je jako s zarovkou - kdyz ji nechate svitit v
prostoru,
tak je male osvetleni vsude okolo. Dejte ji vsak do paraboly a v tu ranu
Vam to bude jasne :-))

> Tohle jsou udaje ktere jsem vystoural k obema kartam (zda jde o udaje o
> prijmove, nebo vysilaci, nebo jakekoliv jine citlivosti netusim, nic
jineho
> tam nebylo)

jo, tohle je prijmova citlivost.

> Z-Com XI-325: 11Mb/s = -85dBm, 5.5Mb/s = -88dBm, 2Mb/s = -89dBm, 1Mb/s
> = -92dBm
> Orinoco Silver: 11Mb/s = -82dBm, 5.5Mb/s = -87dBm, 2Mb/s = -91dBm, 1Mb/s
> = -94dBm
>
> Jestli jsem vas pochopil dobre (a tyto udaje jsou pravdive, ne jen
reklamni
> tah), tak by XI-325 byla lepsi pri vyssich rychlostech, Orinoco naopak pri
> mensich s tim, ze XI-325 ma citlivost "vyrovnanejsi" (nemeni se tolik s
> rychlosti prenosu).

Abych pravdu rekl, tak tabulku citlivosti k XI-325 jsem zatim ani moc
nehledal,
takze ty udaje vidim ted poprve. Ale to Orinoco by asi tak odpovidalo, takze
by teoreticky opravdu byla ta XI-325 citlivejsi.

> [...]
(treba
> konektor na externi antenu je jiny nez u ostatnich => pigtail je dvakrat
> drazsi) kde clovek plati hlavne za znacku, kdezto XI-325 na me pusobi
celkem
> sympatickym dojmem a je ze stejneho hnizda jako PCI karta XI-626, kterou
> chci pouzit jako AP (tady asi rozumnejsi moznost neni), takze by s ni
mohlo
> byt min problemu (ackoliv PCMCIA kartu budu pouzivat v notebooku a s nim
se
> potencialne budu nekdy pripojovat i k jinym AP).

Neco doporucit je dost tezke......

My pouzivame v PCMCIA provedeni jenom  Orinoco/Avaya, ale to spise z toho
duvodu, ze tyto karty pouzivame do ne-PC zarizeni (treba do AP-1000,
OR-1000,
COR-1100 apod. - vse z produkce Orinoco). A do pocitacu jsme zacali pouzivat
PCI karty XI-626 a USB adaptery XI-725 (oboje chodi bez problemu pod linuxem
s tim ovladacem od linux-wlan-ng). Takze srovnavat dve karty v provedeni
PCMCIA nemohu, ale pokud to vezmu ve srovnani PCMCIA Orinoco a PCI XI-626,
tak Orinoco ma mnohem lepsi diagnostiku linky a lepsi ovladace, vcetne vyssi
provazanosti na wireless-tools. A ty karty XI jsou zase levnejsi ......

Co se tyce rezimu AP, tak ja osobne radeji pouzivam hotove "krabicky", nez
pocitace - hlavne z toho duvodu, ze neni potreba stale nekde menit
ventilatory
a i nejakych 10-20W se lepe zivi z UPSky, nez 70W pocitac.....

Pokud vsak budete delat AP z pocitace, tak pouzijte neco vykonnejsiho,
486-ky nezvladaji zpracovat vetsi mnozstvi interruptu, ktere karta v host-AP
rezimu generuje.

> Ale bezdratove komunikovat nejde prostrednictvim sympatii, takze bych dal
> pri koupi prednost rade zkuseneho pred mymi dojmy.

Ja se domnivam, ze pokud nemate moc zkusenosti z bezdraty, tak Orinoco
bude asi malinko lepsi volba - ale spise s ohledem na kvalitu ovladacu
a jejich komfort. Ta malinko vyssi cena se Vam vrati tim, ze s konfiguraci
stravite mnohem mene casu :-))

Abychom tu nedostali vynadano, tak pokud budete mit dalsi dotazy spise
technicke nez linuxove :-)) tak co vim, poradim soukromym mailem.

Zatim nashle

Martin Patka                      network & server administrator
Mikroservis v.o.s.                e-mail:       smartin na mikroservis.cz
Nerudova 45                       phone work:   +420 481624301
51301, Semily 1
http://www.mikroservis.cz         http://linux.mikroservis.cz