Stahovani posty ze serveru na server se deje pres POP3??

Sobota Prosinec 7 14:29:04 CET 2002

On Fri, Dec 06, 2002 at 08:39:10PM +0100, Ondrej Sury wrote:

> Spis bych hadal, ze to bude ETRN na vzdaleny server, tudiz je treba povolit
> PRICHOZI smtp spojeni na ten Exchange uvnitr.  Z puvodniho mailu neni
> poznat zda-li ma vnitrni Exchange externi IP adresu, pokud ne, je potreba
> udelat pres NAT presmerovani.

Pokud možno *nikdy* nepovolujte pomoci portforwardingu přímý přístup z
Internetu na Exchange server. Riskujete, že Vás někdo brzo začne
využívat jako open-relay. Za posledních 7 let jsem byl už snad 100 krát
opětovně přesvědčen, že i "dobře záplatovaný" systém s Exchange,
WinRoute nebo JanevimCo na MS platformě je velmi snadno zranitelný (no
flame please, je to jen suché konstatování, Linux musí být také
udržován, nicméně výsledek je obvykle solidně adekvátní námaze).

Pokud původní tazatel již má Linux jako firewall, ať si na něm zřídí
SMTP server, který bude poštu přehazovat do vnitřní sítě. I tak bude mít
dost starostí s tím, aby zabránil šíření virů umístěných v poštovních
zprávách.

Na tom firewallu si může za půl desetitisíce nechat nakonfigurovat
nějaký antivir (komerční) nebo může použít něco free.

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz