Mysql licence

Honza Pazdziora adelton na fi.muni.cz
Sobota Prosinec 7 14:37:38 CET 2002

On Fri, Dec 06, 2002 at 10:35:05PM +0100, Jan Kubik wrote:

> Licence je zapotrebi kdyz:
>
> 1.
> spojite (propojite, provazete) program, ktery neni "GPL-like"
> s kodem MySQL-serveru nebo s MySQL-client kodem, ktery podleha
> GPL (jako napr. command-line cast client-kodu)
> Typicke je pouziti MySQL embedded serveru ve Vasi aplikaci.

Pokud provedete tohle spojeni, tak GPL (kterou je kryto MySQL)
vyzaduje, aby i Vas program byl pod GPL. Pokud nechcete, aby Vas
program byl pod GPL, tak nemuzete pouzit MySQL podle GPL licence
a musite si koupit licenci komercni.

> 2.
> Jestlize rozsirujete aplikaci, ktera bezi VYHRADNE s MySQL a jestlize
> rozsirujete tuto spolecne s MySQL-serverem. Toto plati i tehdy,
> jeli provedeno napojeni aplikace na MySQL server pres sit.

Nic Vam nebrani sirit MySQL pod GPL a zaroven svuj program, ktery neni
pod GPL. Klidne v jedne dodavce, kde za to MySQL si nauctujete jenom
cenu media ci jine rozumne distribucni poplatky, a za svuj program kolik
uznate za vhodne, tedy kolik Vas zakaznik uzna, ze je ochoten
zaplatit. Domnivam se, ze tento druhy bod platil drive, kdy MySQL
nebylo pod GPL, a dnes nema opodstatneni. Pokud udelate rekneme
ucetnictvi, ktere pobezi jenom na MySQL, a toho prodate pod jinou nez
GPL licenci, tak ve stejne dodavce muzete dodat GPL MySQL, ne? Jsou
to dva ruzne produkty, a fakt, ze Vase ucetnictvi nebezi na nicem
jinem nez na MySQL nic neznamena.

      ... all of these signs saying sorry but we're closed ...