samba a windows2000

Kovar Jan Kovar_J na tese.cz
Pondělí Prosinec 9 10:01:50 CET 2002

> <rada>V dokumentacii Samby sa odporuca zmenit hodnotu
> registra
> HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\netlogon\
> parameters
> "RequireSignOrSeal" pracovnej stanice na hodnotu 0 s
> odovodnenim, ze bez toho prihlasovanie sa do domeny nechodi.
> Neskusal som tuto radu neuposluchnut, menim tuto hodnotu
> vzdy, neviem, co to spravi, ked ju nezmenite.</rada>

No, ale tohle je pro WinXP, nikoliv pro Windows 2000. Ja jsem teda nepouzil
na zadnych W2K SP3, takze pokud jej pouzivate, tak je tam mozna problem v
necem dalsim. Ale jinak je to jednoduche.

Popisu zpusob mozna trochu slozitejsi, ale zatim 100% spolehlivy. Windows
2000 SP2 + Linux samba 2.2.5

Ucet stroje na linux zalozite s malymi pismeny. Pak jeste musite zalozit
ucet stroje do samby!
smbpasswd -a -m stroj
V tomhle pripade se uz nedava $ za nazev stroje! Na to je tam ten prepinac
-m.
Pak zkuste pridat do smb.conf tento radek:
domain admin group = root
Podivejte se, jestli nekde v tom souboru nemate zakazan pristup pro
uzivatele root k sambe. Jako lokalni administrator vytvorte ucet root i na
Windows 2000 a udelejte z nej admina.
Prihlaste se jako root: Pravym tlacitkem na Tento pocitac / My Computer.
Vyberte zalozku Network Identification. Kliknete na tlacitko Network ID a
budete postupovat s vyplnovanim okynek. Tam, kde to bude chtit domenu, tak
napisete domenu, do ktere chcete PC prihlasit, kde to bude chtit uzivatele a
heslo, tam bude root a jeho heslo. Ja tu zadnou sambu nemam, takze nemuzu
poslat kopie obrazovek. Ve finale restartujete.
Pri zadavani prihlasovaciho jmena a hesla kliknete jeste na options (pokud
neni uz zobrazeno) a zvolte, kam chcete prihlasit. Melo by tam byt v nabidce
jmeno vaseho PC a domena.
Zkuste se prihlasit do domeny jako root.

TNX