optimizace jadra

Úterý Prosinec 10 08:20:33 CET 2002

On Tue, Dec 10, 2002 at 08:07:20AM +0100, Kovar Jan wrote:

> Asi jak na cem. Instaloval jsem RH 7.3 na Celeron 400Mhz se 128MB RAM.
> Pri spusteni KDE na originalnim jadre prihlizejici pokrcili rameny.
> Pri zkompilovani jadra a spusteni KDE se ozvalo neco jako:"No ty
> vole!" a podobne a prihlizejici misto, aby zacali s tim, ze se nauci
> ovladat KDE, se chteli hned ucit kompilovat jadro. :-) Ono to totiz na
> prvni pohled vyrazne zrychlilo.

Bez toho, abyste rekl, cim se lisila Vase konfigurace, je to jen "jedna
pani povidala".

Obvykle nama vyznam kompilovat jadro, protoze kdyby takove jednoduche
"supr" zrychleni existovalo, autori distribuce by ho jiste pouzili.

Ve Vasem pripade je mozne, ze mate nejaky chipset, ktery ma podporu v
jadre teprve nedavno nebo podpora (napr. DMA - zkousel jste vubec
hdparm) je pro Vas chipset implicitne (u jadra od distributora)
zakazana. Duvodem muze byt potencialni nestabilita (pri "predvadeni" KDE
Vam asi nebude vadit, ze po 24 hodinach provozu budete mit na disku
gulas, ze ano).

Nicmene je mozne, ze jste takovy stastlivec, kteremu "bude vse fungovat"
a budete tak patrit mezi 5% stastnych, kteri s dany HW opravdu dosahnou
lepsich vysledku, pokud pri kompilaci pouziji nejakou problematickou
volbu.

Nicmene to NEopravnuje k tvrzeni, ze "vlastni kompilaci" ziskate radove
rychlejsi stroj.

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz