optimizace jadra

Peter Ronai linux na my-scotland.sk
Úterý Prosinec 10 12:10:29 CET 2002

On Tue, 2002-12-10 at 07:20, Milan Kerslager wrote:
> Bez toho, abyste rekl, cim se lisila Vase konfigurace, je to jen "jedna
> pani povidala".
>
> Obvykle nama vyznam kompilovat jadro, protoze kdyby takove jednoduche
> "supr" zrychleni existovalo, autori distribuce by ho jiste pouzili.

tu si dovolim zaoponovat a spytat sa kde su casy (a este rok dozadu tu
boli) ked sa zvyklo hovorit - je tam chyba alebo zrychli sa ti OS alebo
nejake podobne veci a ti konzervativni pani, ktori sa z nas stali tak
ako svojho casu nabadali k tomu aby sa jeden piplal z jadrom a zdrojakmi
teraz radia ze distributor to robi co najlepsie a my to nikdy tak
nespravime
nuz aj tato minca ma dve strany a nie je len jedna pravda
ak nikto nezacne nic take robit tak sa staneme konzumenti binariek a
zdrojaky nam aj tak netreba
ak nie tak sme stale schopni (i ked povedzme na zaklade src.rpm)
prerobit jadro tak aby nam vyhovovalo lepsie
ved distributor mysli predovsetkym na to aby to chodilo kazdemu a az
potom na optimizaciu - isteze pouziju moduly kde mozu a tak mi mozete
oponovat ze niektore veci ked nechcem tak ich neloadnem - pravda avsak
ak urobite jadro ktore je namieru site na hardver vaseho stroja (za
predpokladu ze viete trosku o tom a ze si nechate poradit patchmi a
.configom z distra alebo z nejakeho distra) tak mozete ziskat decentny
narast vykonu.
ak potom ale priberiete nativny preklad vacsej casti distra sitej na
lokalny stroj tak mozete s najvacsou pravdepodobnostou ocakavat citelny
rozdiel a tak bezny OS pre jana je najlahsi na pouzitie ale pomaly a
zeruci vase systemove prostriedky tak akoby ten vas 1.7 GHz s RH 8.0 bol
na urovni tej optimizovanej 350 MHz RH 6.2 ked sa nam este do takych
veci chcelo a robili sme to
druha vec je ze casom sa nam menia aj priority a prec su casy (pre
poniektorych) ked sme sa piplali s jadrom cele dni len tak pre zabavu
alebo pre to kto to dokaze lepsie a v case PII sme sa predbiehali koho
486ka pobezi rychlejsie

nechcem byt zbytocne nostalgicky ale je tu kopec "zacinajucich"
uzivatelov ktori mozno maju aj nejaku myslienku o tom ci onom len sa do
toho nepriberu lebo nalepka ktoru tomu dnes davame je jednoducho ina

mnohi z tych co prispievaju do konferencie a odpovedaju na
sofistikovanejsie dotazy su tu uz roky a ked zacinali, kompilovali
kernel pravidelne a zvyklo sa to tu preberat, dnes je otazka c 1 v
kazdej odpovedi "a ste si isty ze to naozaj chcete robit?" ja som si nie
isty ze sa to treba pytat ale mozno nezaskodi nejaky pokec do faq o
prave tomto

nejak som sa rozpisal ;)

dz

> Nicmene je mozne, ze jste takovy stastlivec, kteremu "bude vse fungovat"
> a budete tak patrit mezi 5% stastnych, kteri s dany HW opravdu dosahnou
> lepsich vysledku, pokud pri kompilaci pouziji nejakou problematickou
> volbu.

myslim ze to trosku dramatizujete
v 2.4 vetve nie su volby ktore by boli vyrazne nebezpecne as oposed to
2.5

> Nicmene to NEopravnuje k tvrzeni, ze "vlastni kompilaci" ziskate radove
> rychlejsi stroj.

This email has been scanned for all viruses by the MessageLabs SkyScan
service. For more information on a proactive anti-virus service working
around the clock, around the globe, visit http://www.messagelabs.com