optimizace jadra

Úterý Prosinec 10 11:25:40 CET 2002

On Tue, Dec 10, 2002 at 09:16:07AM +0100, Jan Houstek wrote:

> Kdyz uz jsme u toho, ma nekdo nejake zkusenosti s jadry kompilovanymi
> gcc 3.x, zejmena pak 3.2? Prislo mi, ze diky optimalizacim pro nove
> procesory (Athlon, P4) by to nemuselo byt bezpredmetne, ale oficialne v
> rade 2.4 gcc 3.x podporovane neni.
>
> Ja na svem desktopu (Athlon XP) pravidelne kompiluju jadro novym gcc, ale
> na serverech jsem to zatim nenasadil. Problemy jsem nepozoroval, ale zadne
> benchmarky, ktere by staly za rec, jsem taky nedelal (z tech velmi
> naivnich mi vyslo, ze tam u urcitych operaci narust vykonu je).

Pokud nepouzivate zaplatovane GCC od distributora, nemusi to byt
bezpecne. V nekterych (resp. obvykle v mene obvyklych) ovladacich muze
nove GCC generovat spatny kod (proto Linus vzdy otalel s doporucenim pro
pouziti novejsiho kompilatoru).

Nicmene pokud si overite, ze Vam vsechno bezi, nemel by byt problem (tj.
pokud se nejaky vyskytne, muzete podezdrivat i kompilator).

U RH byl obvykle vydavan s kazdym updatem jadra novy (opraveny)
kompilator a videl jsem poznamky "GCC X.Y compile kernel up to Y.Z".

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz