optimizace jadra

Úterý Prosinec 10 11:42:02 CET 2002

On Tue, Dec 10, 2002 at 11:12:51AM +0100, Petr Šobáň wrote:

> Mě se také počítač zrychlil:
>
> Měl jsem 486DX-4 120Mhz 64M ram.  OS RH6,2 tady jsem nic nepoznal,
> jádra 2.2.x (2.2.19) přechod na RH7,1 jádro 2.4.x jelo to pomaleji
> překompilováno jádro - vlastně vyházené všechny nepotřebné věci a
> zrychlilo se to viditelně i v obyčejné konzoli bez X ek.
> Přikládám to tomu že po vyházení nepotřebných věcí jádro zabere míň RAM a při
> pomalejším procesoru a málo paměti je to poznat. (přitom to moc neswapovalo)

Pokud mate pameti malo, tak se to vyplati (napr. vyhozemim PCI, SCSI,
kodu pro zavadeni modulu a pod. usetrite rekneme 200kB RAM na kodu mimo
moduly). Nicmene pokud mate 64MB, tak to vyrazne nebude (uspora bude
procentualne prilis mala a zanedbatelna).

Mne to pomohlo, pokud notebook mel 8MB RAM. Tak byl 200kB rozdil hranici
mezi pocatkem swapovani. Nicmene vice jsem usetril nespoustenim
nepouzivanych demonu a nahrazenim shellu BASH necim mene rozsahlym
(treba ash) a snizenim poctu konzoli (take minimalni uspora, ale hodilo
se, protoze se pak skutecne do swapu nelezlo).

Kdybyste to vsak myslel s malo pameti vazne, musel byste postavit system
na dietlibc, busybox a podobnych vymozenostech.

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz