optimizace jadra

Úterý Prosinec 10 13:10:34 CET 2002

On Tue, Dec 10, 2002 at 11:10:29AM +0000, Peter Ronai wrote:

> tu si dovolim zaoponovat a spytat sa kde su casy (a este rok dozadu tu
> boli) ked sa zvyklo hovorit - je tam chyba alebo zrychli sa ti OS alebo
> nejake podobne veci a ti konzervativni pani, ktori sa z nas stali tak
> ako svojho casu nabadali k tomu aby sa jeden piplal z jadrom a zdrojakmi
> teraz radia ze distributor to robi co najlepsie a my to nikdy tak
> nespravime

Pokud se podivam do archivu, doporucuji nenimrat se v jadre (pokud nemam
dostatecny duvod a vedomosti) alespon 2 nebo dokonce 3 roky. Ani pred
tim jsem to nedoporucoval a myslim, ze ani nikdo z "rozumnych".

> nuz aj tato minca ma dve strany a nie je len jedna pravda ak nikto
> nezacne nic take robit tak sa staneme konzumenti binariek a zdrojaky
> nam aj tak netreba ak nie tak sme stale schopni (i ked povedzme na
> zaklade src.rpm) prerobit jadro tak aby nam vyhovovalo lepsie ved
> distributor mysli predovsetkym na to aby to chodilo kazdemu a az potom
> na optimizaciu - isteze pouziju moduly kde mozu a tak mi mozete

Mnozstvi prace, ktere vlozi do jadra distributor je nepomerne vetsi, nez
akce Ferdy Brabence, ktery vezme tarball a napise make. Nemluvim uz o QA
(tj. o vysledne kvalite a jeji kontrole).

> [...]
> predpokladu ze viete trosku o tom a ze si nechate poradit patchmi a
> .configom z distra alebo z nejakeho distra) tak mozete ziskat decentny
> narast vykonu.
> ak potom ale priberiete nativny preklad vacsej casti distra sitej na
> lokalny stroj tak mozete s najvacsou pravdepodobnostou ocakavat citelny
> rozdiel a tak bezny OS pre jana je najlahsi na pouzitie ale pomaly a
> zeruci vase systemove prostriedky tak akoby ten vas 1.7 GHz s RH 8.0 bol
> na urovni tej optimizovanej 350 MHz RH 6.2 ked sa nam este do takych

Tohle je dost nefer tvrzeni. Jednak v 6.2 nebude existovat SW vybaveni,
ktere je defaultne v 8.0. Jednak mnozstvi bezpecnostnich problemu, ktere
si vytvorite bude nezanedbatelne a take budete muset ozelet dalsi veci
(napr. velke soubory, rychle ATA, UDMA, atd). Pokud porovnam mnozstvi
prace, kterou budete muset vynalozit s cenou noveho HW, budete to tezko
pred sefem obhajovat.

> druha vec je ze casom sa nam menia aj priority a prec su casy (pre
> poniektorych) ked sme sa piplali s jadrom cele dni len tak pre zabavu
> alebo pre to kto to dokaze lepsie a v case PII sme sa predbiehali koho
> 486ka pobezi rychlejsie

Jenze dnes si nehrajeme na vojaky, ale (obvykle) se snazime udrzet v
chodu (nebo vyvinout) radove slozitejsi systemy. A jadro je prostredek a
ne smysl prace admina.

> nechcem byt zbytocne nostalgicky ale je tu kopec "zacinajucich"
> uzivatelov ktori mozno maju aj nejaku myslienku o tom ci onom len sa do
> toho nepriberu lebo nalepka ktoru tomu dnes davame je jednoducho ina
>
> mnohi z tych co prispievaju do konferencie a odpovedaju na
> sofistikovanejsie dotazy su tu uz roky a ked zacinali, kompilovali
> kernel pravidelne a zvyklo sa to tu preberat, dnes je otazka c 1 v
> kazdej odpovedi "a ste si isty ze to naozaj chcete robit?" ja som si nie
> isty ze sa to treba pytat ale mozno nezaskodi nejaky pokec do faq o
> prave tomto

Stejne odpovedi najdete i v pocatcich konference.

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz