optimizace jadra

Jirka Kosina jikos na jikos.cz
Úterý Prosinec 10 14:25:30 CET 2002

On Tue, 10 Dec 2002, Ing. Pavel PaJaSoft Janousek wrote:

> 	:-) a ten 'rozumny' je kdo? Pokud bychom takto konzervativne
> postupovali, tak nemame a) vyvojovou radu, b) vubec Linux, protoze prece
> nebylo rozumne strkat nos do UNIXovych obchodu za tezke prachy... toto
> neni argumentace, kterou prijimam.

Koukam, ze se nam tu zase rozjizdi nejaka ta flamewar jako za starych
casu...obsazeni stejne, tema stejne...;)

> 8.0), pokud chci experimentovat, chci zkouset, neco se naucit, neni nic
> spatneho na tom, kdyz mne obcas nekdo popostrci v oblastech, o kterych
> 100% nevim - a uprimne, kdo dneska vi o celem kernelu tolik, aby mohl
> 'radit'? Ani 'spravci' rad ne, tezko budu chtit napr. po Marcelovi
> vysvetlit, proc v IDE nastavuje Hendrix na portu X ten a ten bit.

Jimi Hendrix uz je par let mrtev, a nejsem si jist, ze by se za sveho
zivota nejak vyrazne podilel na vyvoji kernelu, spise mel dost starosti s
tim, aby mu po vydarenych vecircich nevyskocil mozek z hlavy a srdce z
tela...Patrne tedy slo o Andre Hedricka ;)

Jiste, je to tak. Na experimentovani s kernelem skutecne neni nic spatneho
- ovsem za predpokladu, ze je clovek programator, ze vi, co se vevnitr v
jadre deje, a jaksi "ma s cim experimentovat", a pripadne z jeho
experimentovani mohou vyjit nejake hodnotne vysledky. Pokud si nekdo bude
zkouset nahodne v konfiguraci jadra volit volby jak mu zrovna ujede ruka,
a pak koukat, co bude takto zkompilovany kernel delat - to neni ani
experimentovani, ani se tim nic nenauci - to je zabijeni casu.

Dobrym zacatkem treba pro ty experimentatory, kteri si chteji sve jadro co
nejvice "odhlehcit" a zkoumat co to udela, je napriklad CONFIG_TINY.
Tim, ze pouze do kernelu nezahrnu par featur prilis nicemu nepomuzu
(alespon jiste ne radove).

--
JiKos.