Linux a cdrom (mountovani, prava a lilo)

Pavel Dvorak dvorak na dogis.cz
Úterý Prosinec 10 16:55:22 CET 2002

On Mon, Dec 09, 2002 at 13:31:38 +0100,
Pavel Benisek wrote:

> Dobry den,
> Staci udelat skupinu cdrom a adresari /mnt/cdrom/ nastavit prava napr.
> root cdrom / r-x r-x ---, potom z cd mohou cist jen root a uzivatele
> skupinu cdrom.
> Otazku s Lilo nevim :o(

Dobry den,

dekuji za reakci, ale - skutecne vam to takto funguje?
Tak to totiz samozrejme mam, mozna jste malo cetl muj popis
nebo jsem se spatne vyjadril. Prava mam presne jak popisujete,
pripadne je jeste jistim parametrem mountu (at jiz primo nebo
pres /etc/fstab). Me to takto nikdy neslo, ukazu proc:

# pwd
/mnt
# ls -ld cdrom
drwxr-x---    2 root     cdrom        4096 Sep 30 14:48 cdrom/
# mount cdrom
# ls -ld cdrom
dr-xr-xr-x    1 root     cdrom        2048 Apr 24  1998 cdrom/
# umount cdrom
# ls -ld cdrom
drwxr-x---    2 root     cdrom        4096 Sep 30 14:48 cdrom/
#

Podle me je to standardni chovani mountu. Pozoruju to nekdy od dob
RH 4.2 / 5.0 kdy jsem linux jen z dalky zahlid, ale tohle me napadlo
zkusit. Dopadl jsem presne takto jako dnes a jako vam pastuji.
Budu samozrejme jen rad, kdyz mi poradite jak to mountu rozmluvit.
To CD mountovane v ukazce neni samozrejme s RR extenzi, je to iso+joliet,
takze tim ty prava nejsou.

Pavel Dvorak