xfs, kvota na / a problemy

Zdenek SUTR Kaminski xkaminsk na rubisko.ascs.muni.cz
Úterý Prosinec 10 16:25:09 CET 2002

Dobry den,

 pouzivam na svem stroji xfs a rad bych pouzil kvotu na /

Ctenim dokumentace README.quota z baliku xfsprogs se dozvidam priklad jak
pouzit kvotu na non-root fs a to mi taky funguje. A dale se tam dozvidam,
ze mam cist manovou stranku qouta

man quotaon mi rika, ze do /etc/fstab mam dat parametr quota. Ten tam mam.
Dale se tam pise, ze mam napsat quotaon -v /   a hned za tim je poznamka,
ze zmena se projevi po rebootu. Jenze pri quotaon -v / se deje neco, co je
mi podezrele....

/root
rubisko# mount
/dev/hde1 on / type xfs (rw,quota)
none on /proc type proc (rw)
usbdevfs on /proc/bus/usb type usbdevfs (rw)
/dev/hdg1 on /mnt/hdg type xfs (rw,quota)
none on /tmp type tmpfs (rw)
none on /dev/pts type devpts (rw,gid=5,mode=620)
none on /proc/bus/usb type usbfs (rw)

se zda byt v poradku.

V /etc/fstab:
/dev/hde1           /       xfs   defaults,quota    1 1

a prikaz quotaon -v / mi rika:
/root
rubisko# quotaon -v /dev/hde1
Enabling group quota on root filesystem (reboot to take effect)
quotaon: quotactl on /dev/hde1: Nepřípustný argument
Enabling user quota on root filesystem (reboot to take effect)
quotaon: quotactl on /dev/hde1: Nepřípustný argument

A tady je asi nejaky pesek. Nevite, kde mam chybu?

Pouzivam:
 * rh8.0
 * kernel 2.4.20 + xfs patch z jejich stranek
 * quota-3.06-5

grep -i xfs /var/log/dmesg:
SGI XFS snapshot 2.4.20-2002-11-29_01:21_UTC with ACLs, DMAPI, realtime,
quota, no debug enabled

A v .config mam:

CONFIG_QUOTA=y
ONFIG_QFMT_V2=y
CONFIG_XFS_FS=y
CONFIG_XFS_RT=y
CONFIG_XFS_QUOTA=y
CONFIG_XFS_DMAPI=y

Na ostatnich xfs a jinych filesystemech mi quota samozrejme vali jako z
praku.....

Uz opravdu nevim, co delam spatne :-(((

Bc. Zdenek Kaminski <xkaminsk at fi.muni.cz>

homepage: http://www.fi.muni.cz/~xkaminsk/
IPv6 router homepage: http://www.openrouter.net/
Key: 0xD7315488
Key fingerprint: 3CB0 8108 CB76 446E 2895 AF33 9B3A 851B D731 5488