chybí /dev/sd* nebo scd*

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Úterý Prosinec 10 21:36:16 CET 2002

On Tue, Dec 10, 2002 at 09:36:06PM +0000, Ctibor wrote:
> Tak jsem přes 2 hodiny šťoural v archivu a howto na linux.cz,ale nedaří
> se mi rozjet vypalovačka ricoh. myslím,že problém je v tom, že v /dev
> neni nic,co by se podobalo /dev/sd* nebo scd*.

Mělo by to být /dev/sr0 (major 11, minor 0). Když si nejste jistý nějakým
zařízením, obvykle pomůže soubor Documentation/devices.txt ve zdrojácích
jádra.

Pokud vám opravdu chybí /dev/sda, pak ho vytvoříte příkazem

  mknod -m 600 /dev/sda b 8 0

Všechno výše uvedené platí jen pokud nepoužíváte dev filesystém. Ale to
snad do distribucí ještě nedorazilo.

                                                          Michal Kubeček