copact flash na USB & linux

Michal Cihar cihar na email.cz
Středa Prosinec 11 16:23:32 CET 2002

Cau

Jirka 'Eagle' Novak wrote:
> Co kdybych si koupil treba ctecku CFC na USB2, 512 MB kartu, a chtel
> provozovat linux na pocitaci bez disku i diskety?

Ja mam takovou "ctecku" (je to mp3 prehravac, ale jako ctecka funguje
taky ;-), a z nejakyho duvodu mi to pres USB nechce zapisovat na 512MB
CF (na 128 MB to funguje ok), karta je v poradku (prehravac sam o sobe
na ni nahraje veci a pak je v pohode precte, fotak to same), takze
predpokladam bug nekde v usb-storage, zatim jsem to nemel cas zkoumat...
Je tu nekdo komu 512MB (a vetsi) usb-storage class zarizeni funguje?

> Zrejme by byl problem nabootovat. Existuji desky, ktere by bootovaly z
> USB? (mam dojem, ze existuji)

Existuji, ale asi jen ty novejsi a nektere maji primo na desce konektor
na nejake karty, takze by se to mozna obeslo i bez USB (treba Gigabyte
GA-7VAXP ma Memory Stick / Security Digital (MMC) / Smart Card Reader
connectors).

> Umi linux nabootovat z USB? Nejspis na kartu ale nepujde zapsat MBR, mam
> pravdu?

IMHO ano, urcite nekomu fungovalo bootovani z USB CD, predpokladam ze s
CFC to bude podobne.

> V podstate mi jde o to postavit pocitac, v nemz nebude nic rotovat,
> takze bude fungovat treba ... v kamenolomu :-) (trochu prehanim).

Je to pekna myslena, ale CFC jsou zatim nechutne drahy na to aby to melo
nejakou rozumnou kapacitu....

--
	Michal Cihar