novy router znemoznil prihlaseni k poste na Atlas.cz

Bronislav Klapuch bk na net2001.cz
Čtvrtek Prosinec 12 16:52:01 CET 2002

Novikmec Jozef wrote:

> :-) to ako rychlo ise ssh urcite nezalezi od fyzickej vzdialenosti:-) a
> taktiez co sa tyka pamati, 32 v pohode staci na taky router. ale tym ze
> ste tam nejaku pamat pridali, ste nic nepokazili.

> Neviem sice co znamena 16/90 ale podobne chovanie som zazil prave na
> mikrovlnke na velmi chybovej linke. Skuste si vybrat nejaky server a
> pingnite nanho, kolko paketov sa Vam strati.
>
> Ta chybova linka sa spravala prave obdobne. Ked tam bol iba jeden
> pouzivatel, islo mu to svizne ale akonahle bolo tych prenosov viac, zacalo
> sa to spomalovat az to bolo nepouzitelne.

> [...]

To hlášení 16/90 znamená zhruba tohle :  úroven signálu = -74 dBm, úroven
šumu = -90 dBm - tedy využitelný zisk signálu je těch 16 dBm. Uroven
signálu do 15 je označována jako Marginal (okrajová), ale nad cca 3 jeste
bez vetsich problemu pouzitelna. Od 16 vyse se znaci jako Good - tedy
dobrá. Jina vec je ztrátovost. Zkuste ping na nejbližší připojený počítač
na druhém konci spojení. Nejlépe s parametrem -f (pokud jste
superuživatel), případně s větším paketem -s (viz man ping). Pokud je
ztráta nad 10% při standartni velikosti paketu 59, neni neco v poradku.
Pokud nejde o nastaveni anteny, překážy nebo rušení v cestě signálu, je
možné, že vás omezuje provider nějakým shapingem.
Možná, pokud jde o ztráty při přenosu pomůže snížit MTU na 500.
Nastavení routeru a maškarády ve vašem případě nemohu posoudit. V konferenci
se přílohy nenosí. Ale pokud jste postupoval dle zmíněného odkazu, mělo by
to být správně. HW je v dostatečný, stačí i slabší - záleží na množství
uživatelů a provozu.

B.Klapuch