pouštění X aplikací

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Sobota Prosinec 14 13:43:22 CET 2002

On Sat, Dec 14, 2002 at 12:40:59AM +0100, Jirka P wrote:

> [...]
> pokud souhlasila verze debianu 2.2, tak to všechno jelo ja má, ale když jsem upradoval svůj stroj na dřeváka, a serwer zůstal stejnej, tak když něco spustim přes telnet, tak mi to zahlásí tuhle zběsilost.
> dík za nakopnutí.
>

> _X11TransSocketINETConnect: Can't connect: errno = 111
> _X11TransSocketINETConnect: Can't connect: errno = 111
> _X11TransSocketINETConnect: Can't connect: errno = 111
> _X11TransSocketINETConnect: Can't connect: errno = 111
> _X11TransSocketINETConnect: Can't connect: errno = 111
> _X11TransSocketINETConnect: Can't connect: errno = 111

Vypadá to, že stroj váš stroj buď nemá spuštěn X server nebo je chráněn
firewallem, který má víc rozumu než vy. :-) Řešení:

1. zapomeňte na telnet. Telnet už dnes nelze považovat za vhodný prostředek
   pro vzdálené přihlašování.

2. připojujte se pomocí 'ssh -X -l user server'

3. pokud byste trval na použití telnetu, pak

   a) jednak povolte na příslušném firewallu přístup na X server (tedy na
      váš stroj), bude to TCP, port někde od 6000
   b) zkontrolujte, že přístup není zakázán v hosts.allow, hosts.deny
   c) nějakým způsobem vyřešte autentizaci, pokud možno jinak než příkazem
      xhost, viz. např.

        http://www-ugrad.cs.colorado.edu/udp/xauth.html

                                                             Michal Kubeček

P.S.

> Mimochodem dík za typ na toho EAGLE pro plošnáčky, je to velice sikovnej prográmek

V tomto významu se píše "tip". Slovo "typ" znamená "druh".

                                                             Michal Kubeček