Instalace na slaby comp

Jakub Maa01 Jirků maa01 na seznam.cz
Neděle Prosinec 15 14:05:07 CET 2002

Sun, Dec 15, 2002 at 02:49:27PM +0100, ctibor napsal(a):
> Kamarad ma 486 s32mb ram a dvema 120mb disky.Rad by nahradil  neprilis
> legalni win3,1 asi debianem.
> Instalaci bych asi udelal na silnejsim stroji.

Myslim ze to moc nema smysl, vzhledem k problemum jake muzete mit,
napriklad s lilem.

> a) nejradsi bych pouzil jen prvni cd a tech par ostatnich balicku si
> sestavil na druhe a vypalil/pokud by se muselo preinstalovavat,aby se
> nemuselo vybirat ze vsech 9000 balicku/. lze to?

Nejspis ano. Ale podstatne jednodussi by bylo to instalovat ze site.

> b)kamos rad pouziva latex a chce k nemu lilypond na noty, tj. celkem asi
> 50mb.  staci na zakladni system zbytek ze 120 mb disku?
> ev. jak rozdelit system na dva disky
> (napr. v suse6,4 zabira yast +-50mb a musi tam byt)

Tezko rict. Asi nejlepsi by bylo udelat si diskove pole :) JEdnak to
podstatne zrychli praci a jedna to vyresi problemy s tim, ze budete
mit dva disky a na jednom vam dojde misto a na druhem budete mit mista
spoustu. Jinak doporucuji reiserfs, jeho schopnost davat k sobe male
soubory do jednoho bloku by vam na takovemhle stroji mohla pomoci.
Jenom nevim, jestli to ten procesor utahne.

> c)muzete poradit vhodne programy,co nejmene narocne?
>
> komander asi MC

No ono jich ani moc jinych neni :)

> okna fwwm /icewm?/

Myslim ze do 180 MB (nezapomente na swap) xka a LaTeX vubec nenacpete.
Maximalne tak jako terminal, ale to asi neni ten pravy ucel.

> textovy editor do oken a' la word

viz vyse.

> prace s gif a jpeg /+prohlizeni/

Na prohlizeni lze pouzit seejpeg nebo zgv, seejpeg je podstatne
prijemnejsi na ovladani (aspon mi tak pripada), ale zase mu chybi
nektere formaty. A oba jsou konsolove.

> browser /dillo,phoenix?,galeon????-muj oblibeny/

Na 486 bez sance. Mozna links 2 v svgalibu, ale i to bude asi trosku
moc.

> poštovni klient

<noflame>Mutt. Je IMHO uzivatelsky mnohem pritulnejsi a nez jakykoliv
graficky klient.</noflame>

> tisk z latexu /cesky na starou inkoustovku/

Ja pouzivam ldp a apsfilter, ma to moc hezkou zkusebni stranku (s
tygrikem :). Ale nevim o zadnem prohlizeci ps nebo pdf do konsole,
alespon zadny ktery by umel cesky. Leda to prekonvertovat do jpeg a
pouzit zgv :)

--
Jakub Maa01 Jirků <maa01 na seznam.cz>

<Beeth> Girls are like internet domain names, the ones I like are already taken.
<honx> well, you can stil get one from a strange country :-P