Jak nainstalovat RH 7.3 na degradovany RAID

Kovar Jan Kovar_J na tese.cz
Úterý Prosinec 17 15:29:45 CET 2002

> Potrebuji nainstalovat RH 7.3 na pocitac,
> ktery ma v soucasnosti pouze jeden disk, ale vyhledove by tam
> mel byt SW RAID1. Moje predstava byla, ze nadefinuji RAID1 (v
> degradovanem rezimu) a po doplneni disku a vytvoreni partisen
> jen necham probehnout rekontrukci mirroru, ale instalacni
> program mi nedovoli zalozit partisny. Pozaduje do raidu vzdy
> dva disky/partisny.
>
> Co s tim, jak to resite?

No mam tady nejake starsi poznamky, kdyz jsem presne tohle delal, ale asi
budou trosku na me podminky. Zkuste si to projit. Kdyz to nebude presny
popis, alespon dostanete predstavu, jak to udelat. Nerikam, ze je to jediny
zpusob, ale fungovalo to.

Napartisnovat prvni disk.
Nainstalovat Linux.
Kompilovat jadro s raid1 podporou.
Pridat 2. disk
dd if=/dev/hda of=/dev/hdc count=1
sync
reboot
Kontrola fdiskem, jestli jsou stejne partition.
Nainstalovat nove lilo s podporou raidu. (Mel jsem specialni verzi Lila,
ktera se instalovala)
Kontrola jestli /boot/boot.b je link na boot-menu.b
Upravit /etc/lilo.conf.anaconda a pridat tam svoje jadro.
Smazat radek message
lilo
sync
reboot
V /etc/ vytvorit soubor raidtab:
----
raiddev /dev/md0
        raid-level            1
        nr-raid-disks         2
        nr-spare-disks        0
        chunk-size            32
        persistent-superblock 1
        device                /dev/hdc1
        raid-disk             0
        device                /dev/hda1
        raid-disk             1
        failed-disk           1

raiddev /dev/md1
        raid-level            1
        nr-raid-disks         2
        nr-spare-disks        0
        chunk-size            32
        persistent-superblock 1
        device                /dev/hdc2
        raid-disk             0
        device                /dev/hda2
        raid-disk             1
        failed-disk           1

----

fdisk /dev/hdc
Zmenit partition typ na fd
(t 1 fd t 2 fd w)
makeraid /dev/md1
more /proc/mdstat
makeraid /dev/md0
more /proc/mdstat
reboot
mkswap /dev/md1
mke2fs -j /dev/md0
telinit 1
mkdir /mnt/disk2
mount /dev/md0 /mnt/disk2
mkdir /mnt/disk2/proc
mkdir /mnt/disk2/mnt
mc
oznacit vsechny soubory a adresare v /  krome /proc a /mnt a kopirovat do
/mnt/disk2
zmenit v /etc/lilo.conf radek s root= u toho tvyho kernelu na root=/dev/md0
a kopirovat do /mnt/disk2/etc/
lilo
zmenit v /mnt/disk2/etc/fstab
swap bude na /dev/md1
root bude na /dev/md0
cd /
sync
umount /mnt/disk2
lilo
reboot
mount (pro kontrolu)
fdisk /dev/hda
zmenit typ partition na fd
(t 1 fd t 2 fd w)
Kontrola, jestli je aktivni bit u hda1 a hdc1
zrusit z /etc/raidtab ty dva radky s failed-disk 1
raidhotadd /dev/md1 /dev/hda2
more /proc/mdstat - vypisuje stav raidu
Az se syncnou, tak:
raidhotadd /dev/md0 /dev/hda1
Zmenit v /etc/lilo.conf radek s boot=/dev/hda na boot=/dev/md0
lilo
reboot
Nabootovat wokenni disketu s fdiskem
fdisk /mbr
dd if=/dev/hda of=/dev/hdc count=1

No, zkuste. V pripade problemu se zeptejte, treba si vzpomenu. Kazdopadne
tohle je popis pro muj pripad, kdy jsem mel jen / partition a swap. V
pripade vice partition by se to muselo upravit.

TNX