bezpecnost aneb krysa preslecena za kamarada

Zdenek Marsik admin na gjak.cz
Úterý Prosinec 17 16:33:22 CET 2002

Ohledne zabezpeceni PC s linuxem tu jiz debata probihala, presto mi to
neda.
Nas provider po dobu nemoci spravce site vyuzil moznosti a odsruboval
kryt pocitace, resetoval CMOS, nastavil bootovani z diskety, pak
nabootoval v single mode, zmenil heslo ROOT tak, aby ho zatim
pravoplatny spravce site neznal, neco tam dorypal a pak s klidem
odesel. Vyuzil duvery vedouciho organizace, tvrdil mu, ze to musí
rozsrubovat aby to spravil. Spravce site ma telefon, stacilo zavolat.
Domnivam se, ze toto jednani je zvlast zakerne a podle.
Pritom postu nerozchodil, pouze nahodil SQUID. Vedoucimu organizace
pritom pravdepodobne tvrdil, ze to rozchodit nejde. Musel jsem si tu
postu behem sve nemoci spravit sam, nebot jsem o to byl pozadan
reditelem skoly.
Takto jedna pan Svenda Radek, jednatel firmy UH-NET z Uherskeho Brodu,
nazor at si udela kazdy sam.

Zdenek