shanim _STEREO_ TV Tuner

Petr Stehlik pstehlik na sophics.cz
Čtvrtek Prosinec 19 10:23:41 CET 2002

On St, 2002-12-11 at 21:43, Petr Stehlik wrote:
> Zdravim vsechny,

Abych ukoncil thread, odpovidam si sam:

> po uzasnych zazitcich a zkusenostech s ProVideo 951 (znamy _mono_ TV
> Tuner s tezkymi problemy se zvukem pod Linuxem) bych si ted rad poridil
> neco, co bude splnovat par jednoduchych podminek:
>
> - (ceske) STEREO (jak tuner, tak grabovani zvenku)
> - perfektni funkcnost pod linuxem 2.4.x/bttv (uz zadnou magii s i2c!)
> - teletext
> - FM radio (neni podminkou, ale hodi se)

vcera jsem si koupil Pinnacle Studio PCTV Pro (to "Pro" je klicove -
jedine tak je to STEREO). Nejdriv jsem dal sanci Win XP - tam se to
rozjelo, ale nefungoval zvuk - a to presne podobnym zpusobem, na jaky
jsem byl uz zvykly z PV951 - obcas jde, obcas nejde (misto toho pak je
sum svistu) - a je to naprosto nahodne. V jednu chvili pomohlo zmenit
normu z PAL na PAL DK, pozdeji se to ale vymstilo, odesly barvy a
zmizela i moznost vratit PAL zpet. Rozhledl jsem se po webu a nasel
tisice nasranych Pinnacle zakazniku, kterym to taky nechodi. Hmm, skoda,
ze me to nenapadlo pred tim, nez jsem si tu kartu koupil.

Tolik k windows, a ted k tomu pravemu systemu: nabutoval jsem a
nefungovalo ladeni. Zkusil jsem vsech 152 kombinaci parametru bttv a
tuneru - nic. Propadl jsem zoufalstvi. Vyskubal si posledni vlasy (oba
dva). Kdyz uz jsem si obouval drevak (jako ze to rozdupu), napadlo me
upgradovat bttv (mel jsem 0.7.91 z kernelu 2.4.19). Dal jsem si posledni
0.7.100 a voila - vsechno se razem rozebehlo jako po masle, bttv
_AUTO_detekoval typ tuneru a vsechno funguje jak ma. Je to super.

Jen ten obraz - ten je porad nejaky zaruseny. A mam pocit, ze ve
Windows, kdyz jeste jely barevne, tak ze tam byl obraz klidny, zatimco v
linuxu pres obraz pochoduji nahoru nejake carky nebo stiny - je to v
pozadi, v malem okne to clovek prehledne, ale na fullscreenu to porad
strasi. Mozna spatny signal, anebo linux jeste neco neladi tak, jako ty
originalni drivery pro Wokna.

Kdyz jsem se nabazil xawtv (ktery z jakehosi duvodu nenabidl volbu zvuku
mono/stereo/lang1/lang2 - i kdyz RedHat 8 tuto volbu nabidl (ale
nechodil, protoze bttv 0.7.92)), googloval jsem dal a nasel jsem
"tvtime", coz je pry DScaler pro Linux. S DScalerem jsem se seznamil
nedavno, je to pozoruhodny kousek softu, takze jsem nadsene stahl i
tvtime a opravdu - fullscreen deinterlaced obraz s opravou nejakych
spatnych barev z v4l - fakt pekne. Jen tam autor uplne zapomel dodelat
predvolbu TV kanalu.

Ted me ceka vyhnat to obrazove ruseni, zkusit v4l2 a hlavne uz konecne
zacit digitalne rekordovat - vim o "vcr", ale vcera jsem narazil snad i
na "vdr" a asi toho bude jeste vic. Kdyby v tom nekdo mel jasno, rad si
to poslechnu. Cilem je valit TV do MPEG4 a grabovat videovstup do SVCD.

Petr