Sms po prihlaseni roota

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Sobota Prosinec 21 16:39:56 CET 2002

On Sat, Dec 21, 2002 at 01:21:35PM +0100, Dan Ohnesorg wrote:

> Kdysi jsem to chtel resit lepe nez pres /etc/profile nebo .bash_profile a
> tady v konferenci mi poradili, ze to mam udelat pres PAM, protoze skrz nej
> pujde kazdy, at se prihlasi jakkoliv. Ale nejak jsem nevygooglil reseni hned
> a pak jsem se k tomu nedostal, tak jak presne se to udela nevim.

Ano, to by bylo asi nejlepší. Napsat si modul, který zařídí odeslání té SMS
a pověsit ho všem službám na "session". Nejspíš ho nebude potřeba ani psát.
Předpokládá to jen, že veškeré přihlašování půjde přes PAM, ale to už dnes
není tak silný předpoklad. Kdo jednou přecházel ručně na shadow passwords
(bez PAM), dá si velký pozor, aby něco podobného nemusel absolvovat znovu.
Konkrétní návod vám ale taky nedám, protože jsem si vlastní PAM moduly
ještě nepsal.

                                                            Michal Kubeček