samba - ztraceny server

Ing. Vlastimil Pospíchal vpospichal na tiscali.cz
Sobota Prosinec 21 21:58:37 CET 2002

On Sat, Dec 21, 2002 at 02:05:17PM +0100, Dan Bar wrote:

> Stalo se mi neco podobneho, na siti byl jeden Samba server, Master browser,
> WINS. Ze zacatku bylo vse v pohode, ale po urcite dobe provozu ho jedna (v
> te dobe jedina Win ) stanice s WinXP prestala videt (jako WINS byla
> nastavena IP adr. Samba serveru). Restart nepomohl. Kdyz jsem pouzil
> nbtstat, tak se tato stanice zobrazila jako master browser - nastaveni ze ma
> pouzivat WINS z nejakeho duvodu ignorovala. Pravda, kdyz jsem pouzil
> nbtstat -A IP_ADRESA_SAMBA_WINS resp. nbtstat -RR (nezkoumal jsem ktery z
> [...]

Hlasování o master browse lze ovlivnit právě nastavením

  os level = 63

Nevím, kolik dává WXP, ale W95 dávají 1, W98 - 2 a WNT - 33.
Maximální číslo je snad 255, nejvyšší se stává master browserem
a ovlivní chování všech PC, které používají protokol SMB.

Vyhození WINS může pomoci, protože pak se Samba stane master WINS
a ostatní servery i stanice se pak snadno přizpůsobí.

Kit
--
Ing. Vlastimil Pospíchal
http://www.hoteldrnholec.cz