samba - ztraceny server

Dan Bar Daniel.Bar na seznam.cz
Neděle Prosinec 22 14:55:53 CET 2002

> Hlasování o master browse lze ovlivnit právě nastavením
>
>   os level = 63
>
> Nevím, kolik dává WXP, ale W95 dávají 1, W98 - 2 a WNT - 33.
> Maximální číslo je snad 255, nejvyšší se stává master browserem
> a ovlivní chování všech PC, které používají protokol SMB.
>
> Vyhození WINS může pomoci, protože pak se Samba stane master WINS
> a ostatní servery i stanice se pak snadno přizpůsobí.

Opravte mne pokud jsem vec spatne pochopil, ale doted jsem si myslel ze:
pokud neni na Win stanici nastaven WINS server (cili prekladac z NetBIOS
jmen na IP adresy - tedy neco jako DNS) pak se pravidelne provadi Master
browser election. Dle urcitych kriterii (os level, preferred master) se pak
vybere jedna ze stanic. Ta pak ma ve vypisu nbtstat "_MSBROWSE_" polozku.
Pokud je ale nastaven WINS server, pak se dana stanice pro preklad diva
primo na WINS server protoze zadna election neni treba.

Jinak tohle je cast smb.conf z onoho serveru:

wins support = yes
local master = yes
os level = 99
preferred master = yes

Dan

---
Odchozí zpráva neobsahuje viry.
Verze: 6.0.431 / Virová báze: 242 - datum vydání: 17.12.2002