vytvoreni davkobaciho (spustitelneho) souboru

Jirka Kosina jikos na jikos.cz
Pondělí Prosinec 23 11:29:38 CET 2002

On Mon, 23 Dec 2002, Josef Herák wrote:

> spousteci soubor (obdoba v MS-DOSu *.bat). Pracuji v Suse linux 8.1 v
> prostredi Kde. Protoze se mi nechce porad psat dlouhe prikazy nebo porad
> opakovane dokola, chtel bych vytvorit soubor na ktery kdyz poklepu tak vykona
> prislusnou operaci. presneji o prikaz:  ncpmount /home/suchan/novell. To je
> prikaz pro pripojeni novellovskych disku.

Potrebujete vytvorit shell skript - seznam "instrukci", ktere dostane
shell a bude je zpracovavat jako byste je napsal Vy na klavesnici. Ve
Vasich oblibenych internetovych casopisech o linuxu o tom jiste najdete
spioustu clanku (root, linuxzone, ...)

Ve Vasem pripade si vytvorte soubor s nasledujicim obsahem

==
#!/bin/bash
ncpmount /home/suchan/novell
==

Privni radek rika ktery shell bude tento skript interpretovat, a dale
mohou nasledovat prikazy (mimochodem, nema ten ncpmount nejak malo
parametru??).

Pak jeste musite tomuto skriptu nastavit atribut 'x', ktery oznacuje, ze
se jedna o spustitelny soubor

chmod u+x skript

Doporucuji si precist nejake clanky o skriptovani v shellu, jde o _mnohem_
mocnejsi nastroj nez nehjaky DOSovsky .bat ;)

--
JiKos.