grabovani, enkodovani videa a audia, masterovani SVCD

Oak oak.brno na seznam.cz
Úterý Prosinec 24 01:39:21 CET 2002

Dne po 23. prosinec 2002 11:03 Petr Stehlik napsal(a):
> Zdar vsem,
>
> je tu nekdo, kdo by predal zkusenosti se $subj v prostredi linuxu? Mam
> nainstalovanych asi milion softu (mjpeg, transcode, avi*, mencoder, ..)
> a trosku mi unikaji souvislosti, zavislosti a moznosti. Predestru
> nektere dotazy:
> DEMUXER: freeing sh_video at 0x8474b20
> DEMUXER: freeing sh_audio at 0x8477430
> <tady mackam Ctrl+C>
> MPlayer interrupted by signal 2 in module: uninit_font
> vo: x11 uninit called but X11 not inited..

vo je video output, x11 znamená, že používá Overlay vrstvu X serveru. Zkuste
to spouštět jako "mplayer -vo xv", tedy s X Video Extension, případně s SDL,
"mplayer -vo sdl"; s SDL nemám žádné zkušenosti. XV rozšíření zase nemůže být
sdíleno (moje zkušenost, ať se někdo ozve, jestli to tak není), což znamená,
že nelze spustit dva programy používající XV (třeba "mlayer -vo xv" a "xawtv
-xv"), nebo spustit jeden a přitom grabovat.

> cili ze by celou dobu uvolnoval font, ktery vubec nepotreboval, protoze
> bezel jako konzolova aplikace?

Nevím, co je to za modul, ale myslím, že zásadní chyba je  právě ve video
outputu. Nespouštěl jste to jako root? To mi dělá s x11 taky potíže, ale
trochu jinačí...

> - prevod DivX do SVCD: nasel jsem skript, ktery je ale trosku tupejsi,
> protoze pocita bitrate natvrdo z delky CD. Spis by to chtelo neco, co
> dodrzi max. SVCD bitrate a rozseka to podle velikosti CD na nekolik
> kusu. Navic by bylo idealni pridat titulky do SVCD titulkove stopy.

V man stránkách ("konqueror #mencoder"  nebo "man mencoder" v shellu) není
kompletní dokumentace. Mrkněte se do /usr/share/doc/mplayer-0.90pre4 nebo si
ji najděte ve zdrojácích, podud tuto dokumentaci nemáte, je tam spousta
zajímavých tipů a informací (i maďarsky a polsky, :-). Hlavně si prohlídněte
encoding.html.
Mimochodem, ve Vašem případě by se asi hodilo vícestupňový kódování, kdy si
mencoder cpe bitrate data do zvláštního souboru v tempu (v prvním kroku), ve
druhým pak vše skládá. Výsledek je pak prej mnohem lepší, než při přímým
endkódování. V tomhle já Vám ale neporadím, grabuju jen z TV karty...

> - grabovani z TV karty - vcr 1.09 funguje pekne, ale chtelo by to do
> cesty signalu vrazit deinterlaci a zahodit ruseni. Chtel bych
> zaznamenavat obraz tak pekne jako ho tvtime zobrazuje... Jindra tu
> nedavno polozil svuj 5ti radkovy mencoder, ovsem ten mi suse rekne, ze
> driver=v4l nezna. Jo, a pouziva nekdo WebVCR+, anebo je i nejake podobne
> fikane GUI bez browseru?

SuSE určitě v4l zná, spíš v4l2? Jestli to bylo opravdu "mencoder -tv
on:driver=v4l:...", pak to máte nějak špatně nastavený (nepomůže v4l-conf?),
nebo nemáte TV kartu se standartním BT8X8 čipem a v4l tu může být
nepatřičnej...
Na grabování z TV zatím úspěšně používám AviCap z balíčku AviFile; má i
šikovný GUI (Qt).
Apropos, mencoder nepoužívám ve větší míře z takovýho hloupýho důvodu -
nenašel jsem nikde v dokumentaci, jak legálně zastavit grabování (ale umím to
s KILL, :-).

Zdraví,

Oak