grabovani, enkodovani videa a audia, masterovani SVCD

Petr Stehlik pstehlik na sophics.cz
Úterý Prosinec 24 09:52:26 CET 2002

On Út, 2002-12-24 at 01:39, Oak wrote:

> vo je video output, x11 znamená, že používá Overlay vrstvu X serveru. Zkuste
> to spouštět jako "mplayer -vo xv", tedy s X Video Extension

dobry tip, ale mezitim jsem redukci commandline parametru zjistil, ze
problem je v "-ao pcm" - on chudak nejspis v "freeing sh_audio at
0x8477430" uvolni neco, co puvodne vubec nenaalokoval, protoze audio
vystup byl tim -ao zmenen. Takze chyba mplayeru -rc1, musim oznamit
nahoru.

> Mimochodem, ve Vašem případě by se asi hodilo vícestupňový kódování

zkusim se na to podivat.

> SuSE určitě v4l zná

"suŠe" - chybejici diakritika zpusobila error v komunikaci.

> Jestli to bylo opravdu "mencoder -tv
> on:driver=v4l:...", pak to máte nějak špatně nastavený (nepomůže v4l-conf?),
> nebo nemáte TV kartu se standartním BT8X8 čipem a v4l tu může být
> nepatřičnej...

mam v4l, mam BT878 - tohle vypada spis na jinou verzi mencoderu nebo
chybejici vstupni drivery nebo tak neco.

> Na grabování z TV zatím úspěšně používám AviCap z balíčku AviFile; má i
> šikovný GUI (Qt).

ano, ten taky pouzivam, ale posledni dobou ma nejak mene kodeku a hlavne
- ja nikdy nevim, ktery pouzit. Prosim doporucte kodek i jeho nastaveni
- ja nemam sil zkouset vsech 10 tisic kombinaci.

Idealni by byly tri nastaveni:

1) nizka kvalita pro TV - napr. zaznam televiznich zprav

2) vysoka kvalita TV - napr. zaznam filmu

3) co nejkvalitnejsi zaznam z VHS kamery pro pozdejsi editaci avidemuxem

Petr