rychlost IDE

Petr Šobáň soban na centrum.cz
Středa Prosinec 25 10:26:48 CET 2002

Dne út 24. prosinec 2002 22:05 jste napsal(a):

> Mam podobny problem. Na PII deskach (zkousel jsem ruzne vyrobce i
> konfigurace) s ruznymi procesory (Celeron, PII) a pametmi, Intel 440
> chipset, se mi zaboha nedari nastavit prenosovou rychlost UDMA2 rezimu na
> integrovanem radici, tedy takovou jakou by mel mit. At menim co chci
> (dma,32bit atd.) maximalni prenosova rychlost se blizi 16MB/s coz je presne
> polovina toho co by to melo byt.
>
> Disk je Seagate Barracuda IV, ale zkousel jsem i IBM a Maxtor. Ty same
> vysledky u vsech. Kdyz je strcim do P4 (i850) s 80 zilovym kablikem, hdparm
> [...]

Jak už jsem psal problém je v archytektuře starých MB - prostě hromada věcí se
tam odvíjí od taktu procesoru - zjistěte si něco o vaší čipové sadě a
zjistíte že je uzké hrdlo někde v čipech nebo procesoru.
Měl jsem 486ku DX-4 kde běžela na 3x40Mhz (čili 40Mhz hodiny) a od těch hodin
se odvíjely všechny další věci - rychlost PCI sběrnice potom byla 20Mhz
(40Mhz je moc má být 33Mhz tak to deska vydělila 2x jinak v biosu jsem mohl
nastavit 1:1 ovšem potom PCI fungovala na 40Mhz a to již dost znatelně bylo
poznat ) a takto je to se vším, prostě starší věci nebyly optimalizovány pro
tak velké přenosy a i když podporovaly rychlejší rozhraní třeba HD tak to
brzdilo něco dále. Taktéž se na přenosech podílí procesor a ten také hraje
svoji roli.

|    e-mail soban na centrum.cz             |