rychlost IDE

vladia na zion.cz vladia na zion.cz
Úterý Prosinec 24 22:05:26 CET 2002

Tomas Hlavacek wrote:

> Cili rikate, ze to je beznadejny, jo? Btw ted jsem to zkusil i na boardu
> s K6-2kou (chipset Sis530) s tim radicem CMD649 a vysledek je 17.6 MBps,
> zatimco na K7micce to hodi 45MBps...

Mam podobny problem. Na PII deskach (zkousel jsem ruzne vyrobce i
konfigurace) s ruznymi procesory (Celeron, PII) a pametmi, Intel 440
chipset, se mi zaboha nedari nastavit prenosovou rychlost UDMA2 rezimu na
integrovanem radici, tedy takovou jakou by mel mit. At menim co chci (dma,32bit
atd.) maximalni prenosova rychlost se blizi 16MB/s coz je presne polovina toho
co by to melo byt.

Disk je Seagate Barracuda IV, ale zkousel jsem i IBM a Maxtor. Ty same vysledky
u vsech. Kdyz je strcim do P4 (i850) s 80 zilovym kablikem, hdparm -t ukazuje
kolem 40MB/s pri udma5. Kdyz 80 zilovy kablik nahradim 40 zilovym (udma2),
rychlost se blizi 32MB/s coz by tak melo byt. Ale proc to nefunguje na PII? Proc
je to polovina nez by to melo byt? Zacinam si myslet, ze je to nejaky bug v
necem, at uz HW nebo ovladacich. Rychlosti pameti a procesoru to
asi nebude protoze jsem zkousel ruzne desky s ruzne rychlou pameti a porad nic.
Ono 16MB/s staci, ale proc zahazovat zbytecne pulku prenosove rychlosti jaka by
mohla jit?

Zkousel jsem i rychlost na nejake starsi pentiove desce, a tam jsem nameril
jenom 12MB/s. Tam to ale asi bylo pomalymi fastpage pametmi. Ale na PII se
SDRAM?

Poradite nekdo co s tim? Nejake zkusenosti, navrhy? V pripade zajmu muzu
postnout vysledky memory, CPU benchmarku, konfigurace atd.

Myslite ze by se to na takove konfiguraci dalo vyresit zminovanym PCI IDE
radicem? Videl jsem je prodavat asi za 600Kc ale nechce se mi ty penize do toho
davat dokud nebudu mit jistotu ze to bude chodit na maximum. Mate s tim nekdo
zkusenosti? Rychlosti?

Diky moc
Vlada