LILO a GRUB - praktické zkušennosti ?

Stanislav Meduna stano-cznews na meduna.org
Středa Prosinec 25 08:01:25 CET 2002

On Tue, 24 Dec 2002 22:36:19 +0000 (UTC), n_petr na seznam.cz wrote:

: můžete mi sem prosím napsat praktické zkušennosti s používáním LILO a GRUB ?

: Jejich pro a proti.
: Proč byste upřednostnili ten a ne tamten.

Grub ma velku vyhodu v tom, ze pozna filesystemy, takze
mu nie je po kazdej zmene jadra treba vysvetlovat,
aby si laskavo poznacil, kdeze ten subor dnes je.
Toto mi stacilo k tomu, aby som presiel na GRUB.

Co sa tyka zavadzacov, nie som ziadny power user, takze
nejake detailne rozdiely nepoznam. GRUB bude asi
mierne zlozitejsi na prvotnu instalaciu, ale to
zrejme za Vas vybavi instalacia distribucie.

: Situace:
: Defaultně: pro Woodyho

Mam RH, ale to je asi jedno.

: Sekundárně: jinou verzi linuxu
: Terciárně: najíždění různých wokýnek včetně XP

Na jednom stroji mam dualboot XP - Linux, na druhom W2K - Linux,
na tretom tripleboot W98 - Linux - iny Linux (router/firewall).

U tych NT - W2k - XP si dajte pozor na to, aby ste zavadzac
nedali do MBR, to by okienka uz nemuseli rozchodit.
Dajte ho do samostatneho primarneho oddielu a dajte
ten oddiel ako aktivny.

Zdravi
--
                                    Stano