LILO a GRUB - praktické zkušennosti ?

Michal Ka¹par mkaspar na it-media.cz
Středa Prosinec 25 20:00:05 CET 2002

On Wed, Dec 25, 2002 at 07:01:25AM +0000, Stanislav Meduna wrote:
> On Tue, 24 Dec 2002 22:36:19 +0000 (UTC), n_petr na seznam.cz wrote:
>
> : můžete mi sem prosím napsat praktické zkušennosti s používáním LILO a GRUB ?
>
> : Jejich pro a proti.
> : Proč byste upřednostnili ten a ne tamten.
>
> Grub ma velku vyhodu v tom, ze pozna filesystemy, takze
> mu nie je po kazdej zmene jadra treba vysvetlovat,
> aby si laskavo poznacil, kdeze ten subor dnes je.
> Toto mi stacilo k tomu, aby som presiel na GRUB.
>
> Co sa tyka zavadzacov, nie som ziadny power user, takze
> nejake detailne rozdiely nepoznam. GRUB bude asi
> [...]

Rozdíly, kterých jsem si všiml já (kromě výše uvedených) jsou:
V GRUBu se mi nepodařilo uspokojivě zprovoznit přemapování disků (map
(hd0) (hd1) a vice versa) pro win 9x.
Také má problémy (= nefunguje mi) bootování win XP z jediného oddílu
druhého disku.
Protože jsem to vyřešil kombinací GRUBu s lilem (přes GRUB bootuji
linux, takže odpadé problém s pouštěním lila po změně jádra, pro win mám
na začátku jednoho oddílu nainstalované lilo, do kterého se dostávám
přes položku v GRUBu), tak do toho příliš neryji.
Takže upřednostnit jeden nebo druhý není nutné, lze je kombinovat aby se
vhodně doplňovaly.

--
Michal Kašpar