rychlost IDE

Stanislav Meduna stano-cznews na meduna.org
Středa Prosinec 25 23:49:16 CET 2002

On Tue, 24 Dec 2002 22:05:26 +0100, vladia na zion.cz wrote:

: Mam podobny problem. Na PII deskach (zkousel jsem ruzne vyrobce i
: konfigurace) s ruznymi procesory (Celeron, PII) a pametmi, Intel 440
: chipset, se mi zaboha nedari nastavit prenosovou rychlost UDMA2 rezimu na
: integrovanem radici, tedy takovou jakou by mel mit.

Mam ABIT BP6, co je dvojprocesorovy Celeron, 440BX chipset,
PIIX4 radic (82371, ale panbohvie ktory - lspci tvrdi 82371AB/EB/MB).
Bez akehokolvek nastavovania mi dava udma2 a okolo 22 MB/s - merane
popri inej cinnosti, ale zjavne vyssie ako 16 MB/s a v ramci
predpokladanych hodnot pre ten disk - 40 GB IBM IC35L040AVER07-0.

: Zacinam si myslet, ze je to nejaky bug v necem, at uz HW nebo
: ovladacich.

Momentalne bezim vanilla 2.4.19, ale takto to prevadzkujem uz velmi
dlho. config v pripade zaujmu poslem.

Nemate nejake paranoidne jadro pausalne zakazujuce DMA?

Zdravi
--
                                     Stano