rychlost IDE

Petr Šobáň soban na centrum.cz
Čtvrtek Prosinec 26 03:22:48 CET 2002

Dne st 25. prosinec 2002 20:20 jste napsal(a):

> Ano presne tak se mi to taky jevi. Ale otazka je proc? Zkousel jsem
> studovat nejake dokumentace a vsude je napsano ze tenhle chipset ma maximum
> UDMA2 (33MB/s)

IDE Interface (Bus Master capability and synchronous DMA Mode)
The fast IDE interface supports up to four IDE devices providing an interface
for IDE hard disks and CD ROMs. Each IDE device can have independent timings.
The IDE interface supports PIO IDE transfers up to 14 Mbytes/sec and Bus
Master IDE transfers up to 33 Mbytes/sec. It does not consume any ISA DMA
resources. The IDE interface integrates 16x32-bit buffers for optimal
transfers. PIIX4 s IDE system contains two independent IDE signal channels.
They can be electrically isolated independently, allowing for the
implementation of a  glueless  Swap Bay. They can be configured to the
standard primary and secondary channels (four devices) or primary drive 0 and
primary drive 1 channels (two devices). This allows flexibility in system
design and device power management.

Buďto vám to běží pouze v pio módu, nebo nějaká jiná zrada, co tam máte za
další karty - využívají DMA ?

Podle diagramu ten obvod spracuje a propojuje isa + eide + usb + lpt + com  =
pci a to zpracuje další obvod k procesoru + ram takže se není co divit pokud
tam máte více zařízení.
Dále jsem zjistil že ten obvod pracuje buď na 30 nebo 33Mhz a ten druhý běží
taktéž na 60 nebo 66Mhz.
Běží skutečně oba na 33 a 66Mhz ?