rychlost IDE

vladia na zion.cz vladia na zion.cz
Pátek Prosinec 27 14:39:54 CET 2002

Petr Šobáň wrote:

> Buďto vám to běží pouze v pio módu, nebo nějaká jiná zrada, co tam máte za
> další karty - využívají DMA ?
> Podle diagramu ten obvod spracuje a propojuje isa + eide + usb + lpt + com  =
> pci a to zpracuje další obvod k procesoru + ram takže se není co divit pokud
> tam máte více zařízení.

Zkousel jsem to na uplne holem pocitaci, zadne pridavne karty, zadne usb, nic co
by mohlo zpomalovat. Zkousel jsem dokonce vymenit AGP, PCI i ISA graf. kartu a
zadne zmeny.

> Dále jsem zjistil že ten obvod pracuje buď na 30 nebo 33Mhz a ten druhý běží
> taktéž na 60 nebo 66Mhz.
> Běží skutečně oba na 33 a 66Mhz ?

Zda se ze ano, tedy abych to vedel na 100% tak bych to musel zmerit citacem, ale
podle vsech informaci bezi opravdu na 33 a 66. Ale i kdyby ne tak by tam bylo
zpomaleni par procent a ne 50%.

Ono se to vubec cele chova podezrele. Kdyz natvrdo nastavim 16bit rezim, zadne
DMA, tak muzu nastavovat pio rezim jaky chci (X08-X13), prenosova rychlost je
kolem 3.5M/s. Kdyz nastavim 32bit prenosy tak rychlost stoupne na zhruba 5.5M/s
ale na zmeny rezimu to zase nereaguje. A kdyz zapnu i 32bit i DMA tak prenosova
rychlost je zhruba tech 15.5M/s a muzu tomu klidne nutit cokoliv jineho ale
porade je to tech 15M/s. Kdyz dam hdparm -i tak je ale porad aktivovan udma2 bez
ohledu na to co se tomu pokousim nastavovat, coz bude asi pricina. Coz by me
vubec nevadilo kdyby to chtelo fungovat.

Zdravim
Vlada