samba - ztraceny server

Dan Bar Daniel.Bar na seznam.cz
Čtvrtek Prosinec 26 04:21:16 CET 2002

"Mošnička Roman" <RMosnicka na cpoj.cz> píše v diskusním příspěvku
news:3F6A7082E0C6684391057088E486C84B01E206 na thor.cpoj.cz...
> Dobry den,
> obcas se mi stava, ze z nejakych win stanic prestanu videt server, kde mi
bezi samba. Nepomuze restart samby, nepomuze restart
> win. pc ze ktereho se na server pripojuji - proste se to necha par dni
ulezet a najednou to zase jde.
> Nemel by nekdo tip, na co bych se mohl zamerit ?

Stalo se mi neco podobneho, na siti byl jeden Samba server, Master browser,
WINS. Ze zacatku bylo vse v pohode, ale po urcite dobe provozu ho jedna (v
te dobe jedina Win ) stanice s WinXP prestala videt (jako WINS byla
nastavena IP adr. Samba serveru). Restart nepomohl. Kdyz jsem pouzil
nbtstat, tak se tato stanice zobrazila jako master browser - nastaveni ze ma
pouzivat WINS z nejakeho duvodu ignorovala. Pravda, kdyz jsem pouzil
nbtstat -A IP_ADRESA_SAMBA_WINS resp. nbtstat -RR (nezkoumal jsem ktery z
nich to vlastne zpusobi) tak se zrejme provedlo nove Master browser election
(a nebo si WinXP konecne vsimly WINS serveru) a jako Master browser se zacal
uzivat ten WINS server.

No a jelkoz jsem v te chvili nemel dost casu na zkoumani, tak jsem vyzkousel
vyhodit IP adresu WINS serveru z nastaveni adapteru pod WINXP a od te doby
to zacalo fungovat bez problemu.

Mozna jsem si nejakou indicii spatne vylozil, nevim, ale takhle se mi to na
prvni pohled jevilo.

Dan

---
Odchozí zpráva neobsahuje viry.
Verze: 6.0.431 / Virová báze: 242 - datum vydání: 17.12.2002