xserver po síti

Miroslav Semora semora na seznam.cz
Neděle Prosinec 29 13:47:39 CET 2002

On Sun, 29 Dec 2002 11:57:43 +0100, ctibor wrote:
> Dobrý den.
> Zajímalo by mě, jak se dá provozovat výstup z xfree na výkonném počítači
> do  slabého.
> Konkrétní situace: rozbije se mi monitor, než dojde z opravy, můžu
> použít notebook 486 na zobrazeni výstupu ze silného počítče?

Predevsim si muzete na notebooku pustit xserver, pripojit se pomoci
telnetu nebo jeste lepe ssh se zaplou volbou prenaseni paketu X protokolu
a spoustet si programy na vzdalenem 'silnem' stroji, ty se vam budou
zobrazovat na notebooku.

K tomu je treba

- Vzdalenemu stroji rict ze se bude zobrazovat na notebooku
$ export DISPLAY=111.111.111:0.0
kde 111.111.111.111 je IP adresa notebooku

- Notebooku rict ze muze zobrazovat pakety ze vzdaleneho stroje
$ xhost +111.111.111.111
kde 111.111.111.111 je IP adresa vzdaleneho stroje

- Na notebooku pustit X (startx), terminal(xterm), prihlasit se na vzdaleny
stroj (ssh -X -l login 111.111.111.111) a mel byste byt schopen poustet
programy (presneji X klienty) na vzdalenem stroji

snad sem na nic nezapomnel...

Semora