xserver po síti

Mirek Petricek mirek na petricek.cz
Pondělí Prosinec 30 11:52:09 CET 2002

On Wed, Jan 05, 2000 at 05:24:04PM +0100, ctibor wrote:

> Dobrý den.
> Zajímalo by mě, jak se dá provozovat výstup z xfree na výkonném počítači
> do  slabého.
> Konkrétní situace: rozbije se mi monitor, než dojde z opravy,
> můžu použít notebook 486 na zobrazeni výstupu ze silného počítče?

Ano.

1) Na silném počítači povolte XDMCP (/etc/X11/gdm/gdm.conf nebo jinde
podle distribuce a používaného login manageru).

2) Rovněž je vhodné zapnout síťový socket u font serveru - zakomentovat
direktivu no-listen v /etc/X11/fs/config).

3) Ubezpečte, že na silném počítači běží gdm (resp. xdm nebo kdm),
pokud ne, nastartujte jej, ve většině distribucí například tak, že se
přepnete do runlevelu 5 (init 5).

4) Zkonfigurujte X server na notebooku, pokud chcete používat fonty ze
silného počítače, přidejte do konfigurace X serveru něco jako:

  FontPath "tcp/ip_serveru:7100"

5) Na notebooku zavolejte X -query ip_serveru a měl byste dostat
přihlašovací obrazovku vzdáleného počítače.

--
/* Miroslav Petricek            mirek na petricek.cz
   UNIS COMPUTERS, spol. s r.o. mpetricek na uniscomp.cz