DOS a od koho opisoval [Was:Re: OT: pomoc]

Pátek Únor 1 02:04:31 CET 2002

On Thu, 31 Jan 2002, Ing. Pavel PaJaSoft Janousek wrote:

> Takze z Vasich namitek zustalo pouze ovladani souboru pres HANDLE, coz
> si troufam tvrdit, je daleko novejsi vec, navic predtim odstinena (napr.
> v jazyce C) knihovnou, ktera ma standardizovane rozhranni (nejsem si
> vedom, ze by K&R C definovalo veci jako read, write pro soubory apod.,
> to je zalezitost (az) ANSI C89). Nevidim zadne podobnosti ci logicke
> vazby na OS typu UNIX.

Funkce read() a write() (a open() atd.) nejsou v zadnem ANSI C.
ANSI C definuje jako soucast standardni knihovny stdio: tj. fopen(),
getc(), fread() atd.

Funkce read() a spol. vznikly jako ceckove rozhrani pro odpovidajici
unixova systemova volani. A to v casech, kdy vznikal Unix, dlouho pred
tim, nez u IBM vyrobili prvni PC. No a tenhle styl systemovych volani
pro praci se soubory casem prevzal od sve druhe verze i MS DOS, akorat
misto "file descriptor" se zacalo rikat "handle". Ale cele je to
obsvihnute z Unixu, dokonce tak nezakryte, ze se ta systemova volani
oficialne jmenuji "mkdir", "unlink", "chmod", "dup" a dokonce
"ioctl" atd..

Ne ze by to nejak vadilo, ze nekdo prevezme nejaky myslenky odjinud.
Ale je trochu chyba, kdyz se ten tok "know how" stane jednosmernym
ve stylu "co je tvoje, to je moje -- a co je moje, do toho ti nic neni".