pomoc - trochu jiny pohled

Martin Mačok martin.macok na underground.cz
Pátek Únor 1 09:12:28 CET 2002

On Fri, Feb 01, 2002 at 03:24:28AM +0100, Ing. Miloslav Ponkrác wrote:
> podtextu otázky bylo, kolik lidí vlastně rozhoduje, co bude a nebude
> v jádře Linuxu.

Kdyz poslete ten patch/zmenu pouze Linusovi a ten ji odmitne, tak o
tom rozhoduje jenom jeden clovek. Pokud ji poslete zaroven
maintainerovi, zaroven do LKML i s popisky, vysvetlenim, benchmarky a
opravdovymi vysledky, a dale bude videt, ze jste ochotny se o danou
vec dale starat ... tak je to uplne jine.

Predstavte si to jako napr. "Hele Linus, tady ti posilam muj skvelej
memory management, podle mne je fakt lepsi, delej si s nim co chces +
1MB patch" versus pravidelne posilani patchu do konference, konzultace
s aktualnimi maintainery memory managementu (andrea/riel..), ochota
patch maintainovat, opravovat, spolupracovat, vysvetlovat, hadat se,
benchmarkovat, ...

> Myslím, že je chyba, pokud to není centrálně na jednom místě
> vyhrazeném pro vývojáře jádra Linuxu.

No ony veci kolem Linuxu / Free Software uz prirozene nejsou tak
"centralizovane". Ale myslim, ze na naprostou vetsinu potrebnych veci
se snadno doklikate z kernel.org, kernelnewbies.org, prohledavatelny
archiv LKML, google ... centralni server by naopak byl asi nepruzny,
single point-of-failure a zas tak moc vyhod by neprinesl.

Vy jste to neudelal! :)

> Pokud to dobře chápu, tak licence GPL říká, že je nutné dodat spolu s
> binárním ovladačem na požádání i zdrojový kód. Už to může být pro výrobce HW
> problém.

Ne, ty drivery nemusi byt pod GPL, pokud splni jiste podminky. (zhruba
typu "nepouzivaji GPL kod z Linuxu a nepouzivaji nevyexportovane
symboly...")

> Pokud počítáme s tím, že budu kompilovat. Pokud jako firma chci dodávat
> binární formu, je to také přenostitelné?

To uz je horsi. Pokud to neni nic prilis sloziteho, tak binarni forma
casto chodi na vetsine aktualnich distribuci (ktere vysly dejme tomu
ve stejnem roce).

> Proč tedy existují RPM balíčky, DEB balíčky, apod.?

Proc existuji ruzne distribuce? Proc vsichni lide nepouzivaji ten samy
operacni system, toho sameho emailoveho klienta a nenosi stejne
obleceni? :)

--
         Martin Mačok                 http://underground.cz/
   martin.macok na underground.cz        http://Xtrmntr.org/ORBman/