programovaci jazyk pro zacatecnika (Re: pomoc - trochu jiny pohled)

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Pátek Únor 1 10:57:07 CET 2002

On Fri, Feb 01, 2002 at 10:09:43AM +0100, Martin Mačok wrote:

> Ano.
> Pascal je k tomu, aby clovek pochopil co je to algoritmus, co je to
> proceduralni programovani a co je to strukturovane programovani.
> Samozrejme je potreba od tohoto jazyka vcas utect.
                                   ^^^^^^^^^^^^^
 :-)

 Co se tyka syntaxe, struktury kodu (apod.) tak jak jsem rekl lze
 zacit s  Pythonem. I kdyz nektere nadavky kompilatoru take nejsou
 marne a u interpretovanych jazyku muze byt hledani pripadnych chyb
 obtizne.

> Pokud vyse uvedevene veci nepochopite z pascalu, tak ho nepochopite
> ani z C. Chyba je nekde jinde (napr. v uciteli ci v osobnim
> pristupu).

 Slo mi jen o to, ze je to *IMHO* jazyk, ktery dale moc nevyuzijete
 (pokud nechcete byt zakaznik/obet fi. Borland:-)

> Jako ze vsech jinych jazyku, pokud jsou "naduzivany". Obzvlaste
> nektere navyky ortodoxnich hardcore Cckaru byvaji podstatne horsi nez
> nejake "neobratnosti" z Pascalu.

 Pochopitelne. Skautskym nozikem si muzete uriznout chleba nebo
 hlavu. Zalezi na pouziti...

        Karel

--
 Karel Zak  <zakkr na zf.jcu.cz>