programovaci jazyk pro zacatecnika (Re: pomoc - trochu jiny pohled)

Martin Mačok martin.macok na underground.cz
Pátek Únor 1 10:09:43 CET 2002

On Fri, Feb 01, 2002 at 09:54:12AM +0100, Ondřej Surý wrote:
> [...]

Ano.
Pascal je k tomu, aby clovek pochopil co je to algoritmus, co je to
proceduralni programovani a co je to strukturovane programovani.
Samozrejme je potreba od tohoto jazyka vcas utect.

> Z vlastni zkusenosti vim, ze je to prave presne naopak...

Pokud vyse uvedevene veci nepochopite z pascalu, tak ho nepochopite
ani z C. Chyba je nekde jinde (napr. v uciteli ci v osobnim
pristupu).

> bohuzel z Pascalu jsou lidi schopni pritahnout si dost spatne navyky.

Jako ze vsech jinych jazyku, pokud jsou "naduzivany". Obzvlaste
nektere navyky ortodoxnich hardcore Cckaru byvaji podstatne horsi nez
nejake "neobratnosti" z Pascalu.

(Netvrdim, ze Pascal je presne ten "nej" jazyk k nauceni se zakladu
programovani, ale k tomu celkem odzkouseny, provereny a je k nemu
dostatek vyukove literatury (napr. Wirth, Topfer, Kryl ...))

--
         Martin Mačok                 http://underground.cz/
   martin.macok na underground.cz        http://Xtrmntr.org/ORBman/