OT: pomoc

Petr Klimovic pizi na jinak.cz
Pátek Únor 1 16:03:36 CET 2002

 IP> A co se týká toho dobrého pocitu, zrovna při konfiguraci modemu
 IP> jsem
 IP> měl kdysi spíše pocit, že tyto problémy byly u Linuxu zbytečné.
 IP> Dnes
 IP> už mám dobrý pocit z toho, když se mohu na něco spolehnout. Dnes
 IP> bych
 IP> už měsíc konfiguraci modemu neprováděl, a s klidem bych takový OS
 IP> odstanil ze svého počítače a nechal to kutilům. S tím nejlepším
 IP> pocitem.

Ja dodnes jedu na Debianu Slink. Tam neni zadne klikaci kppp, hezky
textove konfiguraky chat a pppd apod. Diky tomu vim, co se tam deje, ze
nejprve at prikazy prinutim modem vytocit, ze kdyz se to spoji
nastupuje ppp, kde existuje pap a chap, atd... Kdyz se mi to pokazi,
muzu jit krok za krokem a najit misto kde chyba vznika. Kdyz bych se
spolehal na klikani, muzu akorat zkontrolovat telefonni cislo a jmeno
heslo.

Porad narazime na ty dva ruzne svety. Jedni chteji pouzivat nezajima je
jak to funguje a druzi maji cely zivot prospikovan otazkami jak a proc.
Ted me napada, ze my co radi vime jak to presne funguje mame strach, ze
se linux zacne vyvijet smerem kdy bude stale pritulnejsi k uzivatelum a
stale nepratelstejsi k administratorum. Ze jednoho dne se objevi misto
textovych konfiguraku registry, Ze distributori prestanou zverejnovat
zdrojaky, apod. To vse proto, ze si nevychovame nastupujici generaci,
ktera se bude ptat jak to funguje. Vychovame si generaci, ktera se bude
ptat kam mam kliknout.

A posledni odstavec bych venoval tomu, ze nemam ani strach z toho, ze
linuxove distribuce v budoucnu zrusi podporu stouralum. To mi nevadi,
protoze i onen Debian z roku 99 dela vse co potrebuji, takze nove verze
me nezajimaji. Spis mam strach z toho, ze budu zit ve svete, kde bude
ubyvat lidi, kteri dokazou celou noc nahanet chybu (nekde to tu prece
musi byt!).

Petr

... Pamatuj, ze jsi naprosto jedinecny......jako kdokoli jiny.