Normovany Pascal [Was Re: pomoc - trochu jiny pohled]

Ing. Miloslav Ponkrác miloslav.ponkrac na infos.cz
Sobota Únor 2 01:26:28 CET 2002

>zkonverguje

>pokud ho k tomu nedonuti vnejsi vlivy (nutnost dopisovat existujici
>Ckod, atd)
>, nevidim zadny rozumny duvod. Sam programuju
>v Pascalu/Delphi jiz nejaky ten rok(>10) a zatim jen velmi malo veci

Jinak řečeno, neprogramujete v Pascalu. To, v čem programujete, je od
standardního Pascalu na hony vzdáleno. Ale uznávám, že se to označuje
komerčním jménem Pascal. Kdybyste programoval ve standardním Pascalu, IMHO
od něho utečete.

>znalost CCka a temer nulove zkusenosti. Ale vysvetlete pascalistovi
>proc tak vychvalovane
>CCko nema standardizovanou podporu pro stringove operace pro dynamicky
>alokovana
>stringa? (base_string, cstrings jsou pomerne neprenosne MS paskvily).

Každý jazyk má něco. Vysvětlete mi, proč nejde tak jednoduše zacházet s poli
pomocí pointerů. Proč ve for cyklu jdu jen po jedničce. Atd..

Mimochodem, standardní C++ knihovna zvaná STL, která je součástí standardu
C++ práci s dynamickými řetězci má, a to na velmi dobré úrovni.

S pozdravem

Miloslav Ponkrác